SEO dla przedsiębiorstw zawsze będzie wyjątkowym wyzwaniem dla tych, którzy zajmują się tą dziedziną i wykonują swoją pracę. Większość przedsiębiorstw wprowadza zmiany wolniej niż ewoluuje krajobraz SEO.
Będzie to jeszcze bardziej prawdziwe w 2024 roku, biorąc pod uwagę, jak szybko sztuczna inteligencja i narzędzia takie jak ChatGPT, Gemini i Copilot budują obecność w tym, jak ludzie znajdują informacje i jak bardzo im ufają.
W tym artykule poruszymy kluczowe umiejętności, zarówno twarde, jak i miękkie, które moim zdaniem mają kluczowe znaczenie dla SEO dla przedsiębiorstw dziś i w przyszłości.
AI
Omówiłem już wcześniej moje osobiste przemyślenia na temat sztucznej inteligencji i chociaż nie używam jej do tworzenia treści, nadal używam jej do innych celów, takich jak:
- Tworzenie formuł.
- Tworzenie skryptów aplikacji.
- Pomoc w tworzeniu narzędzi wspomagających moją własną produktywność, których inaczej nie byłbym w stanie zrobić sam bez większego nakładu czasu i wysiłku.
To ważna kwestia, której nie możesz zignorować, jeśli chcesz odnieść sukces.
1. Korzystanie z AI na co dzień
Według Forbes, aż 64% właścicieli firm stwierdziło, że sztuczna inteligencja poprawi produktywność firmy, a 42% uważa, że usprawni procesy pracy. Jest to obecnie powszechne oczekiwanie dla ról „biurowych”, takich jak SEO.
Nawet jeśli, tak jak ja, nie chcesz używać narzędzi opartych na sztucznej inteligencji do kreatywnych elementów swojej roli, wykorzystaj je do budowania procesów w tle dla nudnych, powtarzalnych zadań.
2. Zastosowanie sztucznej inteligencji w SEO
Oczekuje się, że rynek sztucznej inteligencji osiągnie wartość 407 miliardów dolarów do 2027 roku, a do tej pory połowa amerykańskich użytkowników mobilnych korzysta z wyszukiwania głosowego każdego dnia. Niezależnie od tego, czy wierzysz, że ChatGPT i inne LLM będą opłacalnymi kanałami marketingowymi, twoi szefowie prawdopodobnie tak.
Musisz dokładnie zbadać, jak zwiększyć swoją widoczność w ChatGPT. Jest to najnowocześniejszy obszar SEO z ograniczonymi zasobami, ale eksperci tacy jak Wil Reynolds, Michael King i Jes Scholz mogą pomóc. Kluczowe punkty do rozważenia to:
- Chociaż jest to dobry punkt wyjścia, ChatGPT nie pobiera odpowiedzi w taki sam sposób, jak odpowiedzi „People Also Ask”.
- Indeks Bing zasila wiele obecnych modeli LLM, takich jak ChatGPT. Częściej korzystaj z Narzędzi dla webmasterów Bing i zacznij kopać.
- Zrozumienie RAG, jak działa i co go uruchamia, może poprawić lub zepsuć widoczność w LLM.
Skalowalność
Jednym z największych wyróżników SEO dla przedsiębiorstw jest skala. Nie chodzi o kilkaset stron, ale o kilka milionów, a może nawet więcej.
Trudno jest usiąść i faktycznie przeanalizować trendy, jeśli nie jesteś w stanie analizować w skali. Migracja wielu z nich do GA4 może to tylko utrudnić.
W pełni przyznaję, że te dwie konkretne umiejętności są kontrowersyjne, ponieważ wciąż się ich uczę.
3. SQL
Wraz z GA4 i dążeniem do tworzenia jezior danych za pośrednictwem BigQuery z własnymi danymi historycznymi, a nie z zachowaniem ich przez Google, możesz trafić na punkt w analizie rok do roku w Google Analytics teraz w interfejsie, w którym możesz uderzyć w ścianę, szczególnie w przypadku zdarzeń konwersji.
Chociaż nie miałem jeszcze z tym do czynienia z moimi klientami, wolę być przygotowany z wyprzedzeniem niż uczyć się wszystkiego od nowa.szybko, gdy to się stanie.
Nauczenie się tych umiejętności może oznaczać, że będziesz mniej polegać na swoim zespole analitycznym w kwestiach takich jak dane dotyczące konwersji rok do roku i dogłębne analizowanie, dlaczego i jak to się stało.
4. Analiza plików dziennika
Ta umiejętność pomaga zrozumieć, w jaki sposób i kiedy Google indeksuje Twoją witrynę. Pomaga również zidentyfikować, czy Google utknął na nieistotnych stronach lub wielokrotnie je odwiedza.
Chociaż nie jest to dokładnie „przycinanie”, wiedza o tym, jak Google wchodzi w interakcję z Twoją witryną, jest coraz ważniejsza dla indeksowalności.
Zanurz się głębiej: Dlaczego logi serwera mają znaczenie dla SEO
5. Python
Podczas gdy SQL dla SEO jest najściślej związany z analizą danych w Google Analytics lub jeziorem danych, możesz zastąpić Pythona, aby zrobić dowolną liczbę rzeczy, w tym między innymi:
- Identyfikowanie intencji użytkowników.
- Monitorowanie witryn konkurencji pod kątem zmian.
- Analiza linków wewnętrznych.
Chociaż archiwum nieżyjącego już Hamleta Batisty, SEO Pythonistas, nie jest już dostępne na żywo, ma on szereg samouczków tutaj na Search Engine Land, które pomogą Ci rozpocząć naukę.
Głębiej: 5 skryptów Pythona do automatyzacji zadań SEO
Marka
SEO coraz bardziej zbliża się do zespołu marki.
Dlaczego?
Ponieważ Google jest w stanie pozyskać o wiele więcej sygnałów „marki”.
Przez lata Google zbudował szczegółową wiedzę na temat marek, podobną do własnej wersji Wikipedii, aby lepiej zrozumieć ich znaczenie i niuanse.
6. PR/cyfrowy PR
Nie twierdzę, że każdy musi stać się ekspertem w zakresie zasięgu i zarządzania marką. Jednak coraz ważniejsze staje się nawiązanie kontaktu z osobami w firmie, które zajmują się prasą i PR.
Tradycyjny PR nadrabia zaległości w zakresie SEO i praktyk takich jak głębokie linkowanie, ale mogą potrzebować wskazówek lub przypomnień.
Sięgnij głębiej: Czym jest cyfrowy PR dla SEO?
7. Kanały społecznościowe
Google coraz lepiej rozumie Twoją markę jako całość i pokazuje to w wynikach wyszukiwania. To sprawia, że kluczowe jest posiadanie ujednoliconej strategii marketingowej we wszystkich kanałach.
Na przykład, jeśli coś jest mocno promowane na Instagramie lub TikTok, ale ledwo wspomniane w Twojej witrynie, może nie działać dobrze.
Komunikacja i planowanie z innymi kanałami marketingowymi, zwłaszcza mediami społecznościowymi, pomoże poprawić wyniki.
Mówię „szczególnie społecznościowe”, ponieważ Google używa filmów z platform takich jak TikTok i Instagram bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Spójność marki prawdopodobnie stanie się jeszcze ważniejsza wraz z rozwojem wyszukiwania generatywnego.
Sięgnij głębiej: Wyszukiwanie społecznościowe i przyszłość zaangażowania marki
8. Schemat i znaczniki semantyczne
W miarę jak Google ewoluuje i dodaje więcej danych, będzie akceptować więcej typów znaczników schematu. Wiedza o tym, jak prawidłowo używać i organizować znaczniki schematu, będzie coraz ważniejsza w miarę wzrostu ilości danych.
Emilia Gjorgjevska z WordLift wyjaśniła, dlaczego schemat i znaczniki semantyczne są ważne i pozostaną. Podkreśla kluczową rolę schematu na poziomie przedsiębiorstwa, nawet jeśli jego wpływ na przychody lub sprzedaż nie zawsze jest jasny:
„Schema markup enhances search engine understanding by providing structured data that helps search engines better comprend the content of a webpage. […] Generatywne modele sztucznej inteligencji, takie jak te używane w wyszukiwarkach, opierają się na jasnych i dokładnych danych, aby zapewnić odpowiednie wyniki. Znaczniki schematu zapewniają, że sztuczna inteligencja może dokładnie interpretować i wykorzystywać Twoje treści, zwiększając w ten sposób ich widoczność i trafność.
Wzbogacenie witryny o znaczniki schematu zwiększa również wykrywalność treści. […]
[S]chema markup umożliwia firmom szybkie i dokładne aktualizowanie wyszukiwarek o zmianach i nowych ofertach. Ta szybka komunikacja jest niezbędna do utrzymania aktualnych informacji i zapewnienia, że użytkownicy otrzymują najbardziej aktualne dane o produktach i usługach”.
9. Raportowanie
Pierwsza próba autora w zakresie progresywnego raportowania na poprzednim stanowisku w przedsiębiorstwie.
Raportowanie w przedsiębiorstwie może być wyzwaniem. Możemy być zmuszeni do ręcznego pobierania danych; mogą one być nieprawidłowe lub mogą wystąpić przerwy w dostawie lub opóźnienia. Czasami jednak komplikujemy to bardziej niż to konieczne, ponieważ zbytnio skupiamy się na szczegółach.
Jestem zwolennikiem tego, co od dawna sugeruje Ian Lurie: używaj progresywnych szczegółów.
- Dla szefa twojego szefa, który chce tylko podsumowania biznesowych wskaźników KPI, daj mu to.
- Dla właścicieli produktów w dziale sprzedaży, którzy potrzebują więcej szczegółów na temat tych samych wskaźników KPI, podaj to.
- A dla bezpośrednich współpracowników lub szefa, którzy chcą szczegółowych wykresów, daj im je.
Nauka tworzenia wykresów, które szybko trafiają w sedno i są zgodne z biznesowymi wskaźnikami KPI, prawdopodobnie znacznie ułatwi ci życie. Dobre raportowanie to umiejętność i mięsień, który trzeba rozwijać.
Wraz z Lurie, Tom Critchlow ma również kilka wspaniałych wskazówek dotyczących raportowania i wskaźników.
10. Zarządzanie interesariuszami
Podobnie jak raportowanie, zarządzanie interesariuszami jest umiejętnością, której rozwijanie wymaga wysiłku i praktyki.
Ostatecznie jest to ćwiczenie w kompromisie. Może to być trudne, jeśli przychodzisz do przedsiębiorstwa z mniejszej firmy, w której mogłeś uzyskać dostęp do strony internetowej i samodzielnie wprowadzać zmiany, jeśli nikt nie był szczególnie wrażliwy.
Głębiej: Jak wykorzystać edukację SEO do zarządzania interesariuszami
11. Zrozumienie biznesu i rynku
Być może zauważyłeś, że często wspominałem o biznesie, niezależnie od tego, czy chodzi o wskaźniki KPI, czy o ciągłość marki. Zrozumienie kontekstu biznesowego ma kluczowe znaczenie dla wywarcia znaczącego wpływu na SEO na poziomie przedsiębiorstwa.
Wiedza o tym, co robi konkurencja i plan biznesowy powinny kierować strategią SEO. Na przykład, jeśli planujesz uruchomić dział gier za 18 miesięcy, zacznij budować relacje i kontekst już teraz.
Jeśli masz zamiar zmienić ceny, nie aktualizuj stron produktów, używając języka o oszczędzaniu pieniędzy. Chodzi o to, aby dostosować priorytety SEO do planów biznesowych.
Zanurz się głębiej: SEO w przedsiębiorstwie to w 50% edukacja i kultura
Autorzy współpracujący są zapraszani do tworzenia treści dla Search Engine Land i są wybierani ze względu na swoją wiedzę i wkład w społeczność wyszukiwania. Nasi autorzy pracują pod nadzorem redakcji, a ich wypowiedzi są sprawdzane pod kątem jakości i przydatności dla naszych czytelników. Wyrażane przez nich opinie są ich własnymi.