Jest to jeden ze sposobów na zwiększenie swoich statystyk „średniego przychodu na użytkownika”.
Miesiąc po uruchomieniu swojej nowej oferty subskrypcji Snapchat+ dla użytkowników na rynkach głównie zachodnich, Snap udostępnia teraz również opcję w Indiach – choć w znacznie niższym punkcie cenowym niż początkowy push.
Snapchat+, który oferuje ekskluzywny dostęp do nowych i eksperymentalnych funkcji, w tym alternatywnych ikon, odznak profilowych, dodatkowej analityki, a także wersji desktopowej aplikacji, jest dostępny dla użytkowników w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Australii, Nowej Zelandii, Arabii Saudyjskiej i ZEA za 3,99 USD miesięcznie (lub lokalny odpowiednik).
Ale w Indiach Snapchat+ zostanie uruchomiony w cenie startowej₹49 – co przelicza się na około 0,62 USD.
Wydaje się to dość dużą zniżką, a według doniesień, Snapchat+ w Indiach będzie oferował dostęp do wszystkich tych samych funkcji i narzędzi, które posiada ogólna oferta.
Więc dlaczego tak tanio?
Cóż, po pierwsze, to inny rynek i Snap musi wyceniać swoje oferty zgodnie z lokalną gospodarką. Snapchat+ również nie kosztuje Snapchata nic do produkcji, ponieważ nie ma kosztów produkcji wbudowane (inne niż utrzymanie systemu), więc ma elastyczność oferują zmienne punkty cenowe, jeśli tak wybiera.
I jak zauważono, to może być kluczowy sposób na Snap do zwiększenia jego przychody na użytkownika statystyk, które, w tej chwili, odzwierciedlają jego silne uzależnienie od rynku północnoamerykańskiego dla przychodów.
Jeśli Snap może wyrównać to, i pokazać, jak może stać się bardziej istotne, cenne platformy na innych rynkach, i zarabiać pieniądze z jego obecności, to może pomóc poprawić swoją pozycję na rynku, a także przynosząc dodatkowe dochody – co byłoby również dochód, który nie jest zależny od wydatków na reklamę. I jak wszystkie aplikacje społecznościowe, Snap’s przychody z reklam wziął hit z powodu aktualizacji ATT Apple.
Wydaje się, że jest to logiczne i rozsądne podejście, pomagające uczynić aplikację bardziej lepką z indyjskimi użytkownikami, a idealnie, zwiększając adopcję i pobór przychodów w innym kluczowym regionie.
Snap odnotował znaczny wzrost w Indiach, odkąd zaktualizował swoją aplikację na Androida z powrotem w 2019 roku. Android jest zdecydowanie najpopularniejszym systemem operacyjnym na rynku indyjskim, a ponieważ lokalna łączność i technologia nadal się rozwijają, to również otworzyło drzwi dla Snapchata, aby ustanowić większą lokalną obecność, podczas gdy zakaz TikTok w 2020 roku również popchnął indyjskich użytkowników do znalezienia alternatyw, dodatkowo zwiększając atrakcyjność Snap.
W rzeczywistości, Snapchat jest teraz podobno do 144 milionów dziennych użytkowników na rynku indyjskim, wyprzedzając USA (108 mln) jako najlepszy kraj pod względem adopcji użytkowników – tak więc, choć nie jest to najbardziej dochodowy region dla firmy, jest teraz, prawdopodobnie, najważniejszy, dlatego ekspansja Snapchat+ ma sens.
I podczas gdy zachodni użytkownicy mogą być zirytowani, że muszą płacić więcej za te funkcje, może to być sprytny nacisk ze strony Snap, który może skończyć się opłacalne dla aplikacji.