Kolejny nowy raport dotyczący korzystania z mediów społecznościowych przez nastolatków i kolejne potwierdzenie, że TikTok jest dominującą platformą wśród młodzieży, podczas gdy Facebook kontynuuje swój spadek w szerszej stawce znaczenia.
Tak wynika z najnowszych danych Pew Research, które przeprowadziło ankietę wśród ponad 1300 amerykańskich nastolatków i ich rodziców w okresie od kwietnia do maja tego roku, aby uzyskać więcej informacji na temat tego, które platformy są głównym przedmiotem zainteresowania młodych odbiorców i ile czasu spędzają w każdej aplikacji.
Jak wyjaśnia Pew:
„[Badanie] amerykańskich nastolatków w wieku od 13 do 17 lat odkrywa, że TikTok jest obecnie czołową platformą mediów społecznościowych dla nastolatków, przy czym około 67% nastolatków twierdzi, że kiedykolwiek używa TikTok, a 16% wszystkich nastolatków twierdzi, że używa go prawie stale. Tymczasem udział nastolatków, którzy twierdzą, że korzystają z Facebooka, dominującej platformy mediów społecznościowych wśród nastolatków w badaniu Centrum z lat 2014-15, spadł z 71% wtedy do 32% obecnie.”
Jak widać na tym wykresie, YouTube nadal wiedzie prym wśród nastoletnich użytkowników – 95% wszystkich nastolatków regularnie korzysta z tej aplikacji. Ale TikTok jest teraz wyraźnie drugi w kolejce, podczas gdy popularność Facebooka spadła w stawce popularności wśród nastolatków.
Nie jest to wielką niespodzianką. Wewnętrzne badania firmy Meta wykazały, że zarówno Facebook, jak i Instagram odnotowały ostatnio spadek popularności wśród młodszych odbiorców, co sprawiło, że Meta skupiła się bardziej na rozwoju narzędzi przeznaczonych specjalnie dla młodszych odbiorców. To dlatego widzimy teraz większy nacisk na Reels i Stories, który zdecydowanie widział Reels wzrost wykorzystania, ale to również widział firmę iść zbyt trudne na niektórych elementów, które niedawno skalowane z powrotem po słabej reakcji użytkowników.
Nie ma wątpliwości, że TikTok dodaje nowych poziomów presji na zespoły rozwojowe Meta, a te statystyki dalej podkreślają, jak znacząca platforma stała się, i podkreślić zakres wyzwania, że Meta teraz ma w utrzymaniu Facebook istotne, jak młodsi użytkownicy nadal odwracają się od aplikacji w dużych ilościach.
Bo podczas gdy starsi użytkownicy będą zdecydowanie utrzymać Facebook dzieje, to młodsi odbiorcy, które dyktują kolejne wielkie trendy i zmiany. I choć Meta nie musi koniecznie Facebook być priorytetem w tym względzie, to musi jej metaverse push do podjęcia z młodzieży, w celu maksymalizacji przyjęcia i rezonans.
Część firmy 'Meta’ rebrandingu jest zdystansowane na te dwa elementy, tak, że nawet jeśli Facebook sam nie jest popularny już, jego narzędzia VR mogą być postrzegane jako oddzielne. Ale nieuchronnie, będą one połączone, i to jest w najlepszym interesie Meta, aby utrzymać Facebook atrakcyjność młodzieży, jak najlepiej może, aby pomóc wprowadzić w następnym etapie.
Co będzie wyzwaniem, na podstawie tych nowych danych.
Ten sam trend jest również odzwierciedlony w statystykach użytkowania, z YouTube, TikTok i Snapchat zobaczyć znacznie więcej regularnego zaangażowania niż Facebook.
Oczywiście, Instagram jest nadal tam w górze, i to wciąż popularna platforma w wielu aspektach. Ale liczby dla Facebooka są dość ponure:
Potem znowu, Twitter jest również dość daleko w dół tego wykresu, i naprawdę, to nie wydaje się, że te „legacy” sieci mediów społecznościowych tracą swoje odwołanie z młodszych odbiorców, jak platformy wideo zyskać więcej uwagi, i zmienić uwagę użytkowników i nawykowe zachowania w zupełnie nowe sposoby.
To dlatego widzimy teraz tak wiele replikacji między aplikacjami, ponieważ nie chodzi tylko o to, że młodzi ludzie spędzają więcej czasu na TikTok, ale o to, że szybka natura konsumpcji mediów w aplikacji całkowicie zmienia oczekiwania i podejście, co sprawia, że inne, bardziej tradycyjne formaty treści stają się pod pewnymi względami przestarzałe.
Innymi słowy, popularność TikTok zmusza inne aplikacje do nadrabiania zaległości, ponieważ ewoluuje sposób, w jaki ludzie postrzegają to, co powinno być treścią. Ci, którzy nie patrzą, aby przejść do linii z tymi trendami będzie ostatecznie stracić – więc naprawdę, to prawdopodobnie mniej świadomego wyboru, aby skopiować TikTok i innych popularnych aplikacji, jak to jest konieczne przesunięcie, aby nadążyć za zmieniającymi się zachowaniami użytkowników.
Jeśli chodzi o podział ze względu na płeć, dane Pew pokazują również, że żeńscy użytkownicy są bardziej zgrani z TikTok, Instagramem i Snapchatem, podczas gdy męskie nastolatki są bardziej związane z Twitch, Reddit i YouTube.
Są to pewne ważne spostrzeżenia demograficzne dla twojego planowania marketingowego, które mogą pomóc w dyktowaniu kampanii wakacyjnych i eksperymentów, aby zobaczyć, jakie wyniki uzyskasz.
Ponadto, media społecznościowe są teraz postrzegane jako potrzeba dla wielu:
To, samo w sobie, jest prawdopodobnie powodem do niepokoju, ale dane podkreślają krytyczną, łączącą rolę, jaką media społecznościowe odgrywają teraz w naszym nowoczesnym procesie interaktywnym i odwrotnie, dlaczego jest to teraz tak potężne medium do promocji i połączenia.
Jest to interesujący obraz obecnego rynku i tego, jak młodzi użytkownicy dostosowują się do różnych aplikacji mediów społecznościowych. Które, ponownie, może być wielki dla planowania, a jeśli szukasz, aby osiągnąć młodych odbiorców, należy zdecydowanie zwrócić uwagę na te statystyki.