TikTok daje użytkownikom więcej miejsca na wyjaśnienie ich treści, i połączyć się z zainteresowanymi użytkownikami, z ogromnym rozszerzeniem pola opisu wideo.
Woah…! TikTok zwiększył limit znaków opisu wideo do 2200 znaków!
To jest ogromne dla twórców i ogromne w kontekście planów TikTok, aby stać się wyszukiwarką.
– Matt Navarra (@MattNavarra) September 23, 2022
Jak widać w tym powiadomieniu, zamieszczonym przez eksperta od mediów społecznościowych Matta Navarrę, TikTok rozszerzył pole opisu postu z 300 znaków do 2200 – co oznacza wzrost o 730% przestrzeni dostępnej do nakreślenia swojego klipu.
Jak wyjaśnia TikTok:
„Dzięki temu możesz wyrazić więcej szczegółów na temat swoich kreacji, opisując to, co pokazują Twoje filmy, dając Ci możliwość zbliżenia się do swoich odbiorców, generując większe zaangażowanie, jednocześnie stając się bardziej wyszukiwalnym i lepiej polecanym przez TikTok widzom”.
Element „wyszukiwalności” jest w tym względzie kluczowym akcentem.
Jak informowaliśmy niedawno, TikTok szybko staje się kluczową platformą wyszukiwania dla młodszych odbiorców, a wiceprezes Google Prabhakar Raghavan niedawno zauważył, że:
„W naszych badaniach, coś jak prawie 40% młodych ludzi, kiedy szukają miejsca na lunch, nie idą do Google Maps lub Search. Idą na TikTok lub Instagram.”
To stwarza znaczące możliwości dla TikTok, wykorzystując swoje wysoce dostrojone, spersonalizowane, algorytmiczne podejście do udoskonalania i pokazywania odpowiednich dopasowań wyszukiwania, które będą coraz bardziej związane z zainteresowaniami każdego użytkownika.
W ten sposób wyszukiwanie już funkcjonuje w chińskiej wersji aplikacji, Douyin, a wielu użytkowników zwraca się teraz do aplikacji w celu bardziej spersonalizowanego odkrycia.
Jak wyjaśnia Connie Chan z Andreesen Horowitz:
„Na Douyin, który od lat monetyzuje wyszukiwanie krótkich form wideo, filmy są często oznaczone nazwami sklepów i innych lokalizacji, a stuknięcie w te linki przenosi użytkowników do stron w aplikacji, gdzie mogą skorzystać z dużych kuponów rabatowych lub specjalnych rezerwacji”.
Chan wyjaśnia, że wykorzystując swoje algorytmiczne przewagi w zrozumieniu zachowań użytkowników, Douyin jest w stanie podkreślić bardziej odpowiednie dopasowania wyszukiwania dla każdego użytkownika, co poprawia proces odkrywania, a jednocześnie umożliwia ludziom korzystanie ze zniżek i innych ofert w aplikacji.
„Dzięki algorytmom i zachowaniom użytkowników na Douyin, aplikacja może popchnąć nowe miejsca do użytkownika, o których nigdy nie pomyślałby, aby je wyszukać. Krótkie wideo skutecznie umożliwia ciągłe odkrywanie najlepszych miejsc wokół ciebie i staje się lepsze z każdym machnięciem, ponieważ platforma lepiej rozumie ciebie i twoje zainteresowania.”
TikTok szuka teraz okazji, aby wykorzystać to samo.
W zeszłym miesiącu TikTok uruchomił nowy kanał treści „Nearby” w testach, który wyświetla treści publikowane przez użytkowników w Twojej obecnej lokalizacji.
Gdy zostanie on wprowadzony na szerszą skalę, umożliwi to TikTokowi prezentowanie lokalnie istotnych aktualizacji, opartych na treściach, które użytkownik ogląda w swoim głównym kanale „Dla Ciebie” – co oznacza, że TikTok będzie w stanie wyróżnić więcej postów z lokalnych firm, wydarzeń i lokalizacji, które odnoszą się do zainteresowań użytkownika.
Dodatkowe miejsce na opisy zwiększy to, z większą możliwością dopasowania słów kluczowych, w celu pokazania bardziej odpowiednich, lokalnych treści, co może być dużą pomocą w podkreślaniu odpowiednich firm dla zainteresowanych użytkowników. A jeśli podąży za tropem Douyin, to może umożliwić markom oferowanie zniżek i opcji połączeń bezpośrednio w aplikacji, wykorzystując masywną obecność TikTok do wielkiego efektu.
I z prognoz, że TikTok osiągnie 1,5 miliarda użytkowników przed rokiem jest na zewnątrz, że może być ogromna uwaga dla firm.
Jeszcze nie jest, ale na podstawie tego, gdzie Douyin poszedł z wyszukiwaniem, można zobaczyć prawdopodobną mapę drogową, która może sprawić, że TikTok będzie jeszcze ważniejszą platformą dla lokalnych marek, bezpośrednio łącząc intencje i zainteresowanie z ich ofertą.
’Bardziej wyszukiwalne i lepiej polecane’. To kluczowa uwaga z ogłoszenia TikTok i to właśnie te elementy mogą stać się znacznie większymi punktami uwagi dla marek idących do przodu.
To dopiero pierwsze kroki i być może warto zastanowić się, jak budowanie obecności na TikTok teraz może pomóc w kapitalizacji tych trendów, gdy staną się one bardziej znaczącymi elementami w przyszłości.