SEO obrazów to intrygująca nisza ze względu na natychmiastowe wrażenie, jakie obrazy wywierają podczas oglądania.
Czytaj dalej, a podzielę się kompleksowym przeglądem mojego „tajnego podręcznika” SEO obrazów.
W tym artykule:
Wpływ obrazów
Obrazy są ważne, ponieważ szybko przekazują bogactwo informacji, już przy pierwszym spojrzeniu.
Jednym z przykładów jest logo. Skuteczne logo przekazuje unikalny identyfikator specyficzny dla jednej firmy.
Mogą zawierać mieszankę słów, liter i ikonografii graficznej, która odnosi się do produktów, usług, kategorii branżowej, a nawet etosu firmy.
Inne przykłady wysoce komunikatywnych obrazów obejmują:
- Banery typu splash, które stanowią centralny punkt stron głównych niektórych witryn internetowych.
- Obrazy produktów w e-katalogach.
- Awatary reprezentujące użytkownika w mediach społecznościowych.
- Zdjęcia portretowe.
- Wykresy statystyk.
- Diagramy.
- Mapy.
- I modna niegdyś infografika.
Wyszukiwanie obrazów od dawna jest jednym z najczęściej używanych typów wyszukiwania pionowego. Konsumenci często szukają obrazów, gdy:
- Kupują produkty, w przypadku których estetyka wizualna może być ważna.
- Chcą zobaczyć, jak wygląda dany przedmiot.
- Porównują produkty.
- Chcą zrozumieć, jak identyfikować przedmioty.
- Chcą zrozumieć informacje geograficzne lub statystyczne.
Ze względu na duże zainteresowanie konsumentów obrazami, wyszukiwarki od dawna pracują nad zaawansowanymi metodami kojarzenia obrazów z wyszukiwanymi słowami kluczowymi.
Wplatają one obrazy w wyniki wyszukiwania słów kluczowych w sposób często nazywany „wyszukiwaniem federacyjnym” lub „wyszukiwaniem mieszanym”. Google nazwało to „wyszukiwaniem uniwersalnym”.
Otrzymuj codzienny biuletyn, na którym polegają marketerzy.
<![CDATA[ function getCookie(cname) { let name = cname + „=”; let decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); let ca = decodedCookie.split(’;’); for(let i = 0; i <h2>Obrazy w wyszukiwaniu: Jak są przetwarzane i analizowane</h2> <p>Obrazy pojawiają się w wynikach wyszukiwania w różnych obszarach i funkcjach SERP, takich jak:</p> <ul> <li>Regularne wyniki wyszukiwania słów kluczowych, osadzona podsekcja obrazów (za pośrednictwem Universal Search).</li> <li>Miniaturki osadzone w rich snippets.</li> <li>Zawarte w featured snippets.</li> <li>Wyniki wyszukiwania obrazów w pionie.</li> <li>Wyniki wyszukiwania wiadomości.</li> <li>Wyniki wyszukiwania wideo.</li> </ul> <p>Informujące jest poznanie niektórych metod, które Google i inne wyszukiwarki wykorzystały do wyświetlania obrazów dla wyszukiwanych przez użytkowników słów kluczowych.</p> <p>Ludzie oglądają obrazy i szybko przetwarzają je w celu zrozumienia treści w oparciu o lata doświadczeń w świecie przyrody i wysoko rozwinięty biologiczny system przetwarzania obrazu.</p> <p> Z drugiej strony, systemy komputerowe nie mają wszystkich tych wyrafinowanych możliwości przetwarzania obrazu.</p> <ul> <li>Główną zależnością dla algorytmów wyszukiwania obrazów jest powiązanie słów z treścią obrazu. Odbywa się to przy użyciu różnych metadanych powiązanych z obrazem w celu wywnioskowania zawartości. </li> </ul> <p>Wyszukiwarki używają:</p> <ul> <li>Nazwy plików.</li> <li>Napisy.</li> <li>Tekst w pobliżu obrazów na stronach internetowych.</li> <li>Tekst Alt w kodzie HTML dla obrazu.</li>
Linki kierujące do obrazu.
I więcej.
Ale tego rodzaju metadane są często niepożądanie skąpe lub mniej wiarygodne.
- Nazwy plików mogą być identyfikatorami baz danych gobbledygook.
- Webmasterzy często pomijają podpisy i tekst alternatywny.
- Tekst otaczający obrazy w artykułach jest nieco brudnym źródłem informacji.
Z tego powodu wyszukiwarki pracowały nad algorytmami analizującymi kształty w obrazach, porównując zawartość obrazów ubogich w metadane słów kluczowych z obrazami zawierającymi podobną zawartość, ale bogatsze dane tekstowe.
Niektóre z tych analiz algorytmicznych obejmują identyfikację tekstu na obrazach (np. znaku pojawiającego się na obrazie) lub tekstu dodanego przez grafików do obrazów.
Technologia optycznego rozpoznawania znaków (OCR) istnieje prawdopodobnie od ponad wieku, ale stała się bardziej wyrafinowana, gdy zeskanowane dokumenty można było przekształcić z powrotem w dokumenty tekstowe z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych.
Nie jest jasne, kiedy OCR po raz pierwszy został włączony do algorytmów analizy obrazu używanych przez wyszukiwarki, chociaż prawdopodobnie było to około 2005 roku, kiedy to się zaczęło.
W 2005 roku Google pomogło uczynić Tesseract projektem OCR o otwartym kodzie źródłowym. Zatrudnili również jednego z głównych wynalazców Tesseract, Raya Smitha, który opracował tę technologię pierwotnie w Hewlett-Packard. (Smith pracuje obecnie w dziale badawczym DeepMind firmy Alphabet, która jest think tankiem zajmującym się sztuczną inteligencją).
W 2006 roku Google Labs uruchomiło słynny program Image Labeler, będący sposobem na identyfikację obrazów przez tłum poprzez przesyłanie słów kluczowych w celu opisania obrazów, które Google im pokazało.
Image Labeler grywalizował ten proces, pokazując dwóm oddzielnym użytkownikom te same obrazy, a użytkownicy otrzymywali punkty, dopasowując te same słowa do obrazów. (Mniej więcej dziesięć lat później Google ponownie uruchomiło ten projekt w innej formie jako część swojego projektu Crowdsource).
Uważa się, że Image Labeler wygenerował ogromny korpus danych o zawartości obrazu, który został później włączony do pomocy w szkoleniu algorytmów podobnych do sztucznej inteligencji w celu rozpoznawania rozpoznawalnych kształtów na obrazach, co dodatkowo usprawniło wyszukiwanie obrazów w Google.
Algorytmy analizy obrazu Google rozwinęły się dalej, wykorzystując podobne do sztucznej inteligencji sieci neuronowe wyszkolone na danych z obrazów powiązanych z odpowiednimi słowami kluczowymi.
Jeden z systemów Google, Inception, jest opisywany jako nowatorska architektura głębokiej konwolucyjnej sieci neuronowej, zastosowana w celu identyfikacji kształtów, w tym kształtów 3D. (Jego nazwa została zainspirowana cytatem „musimy pójść głębiej” z filmu science fiction „Incepcja” z 2010 roku).
Nie jest jasne, czy Google używa odmiany Inception w swoim pionowym wyszukiwaniu obrazów, czy też używa czegoś podobnego. To powiedziawszy, wiadomo, że używają analizy sieci neuronowej w połączeniu z innymi metodami algorytmicznymi do identyfikacji treści obrazu.
(Jednym z oczywistych zastosowań identyfikacji obrazu byłaby technologia rozpoznawania twarzy. Google nie wydaje się wprowadzać tego rozwiązania, być może ze względu na oczywiste implikacje dla prywatności, które mogą się mnożyć dzięki automatycznemu rozpoznawaniu twarzy. Jednak kolega Bill Hartzer opisał, jak jego klient został najwyraźniej zdemaskowany poprzez rozpoznawanie twarzy w wyszukiwarce Bing, co zdecydowanie wskazuje, że ta funkcja jest obecnie używana w wyszukiwarce Bing Microsoftu. Microsoft bawił się tym już w przeszłości, wprowadzając nowość w postacipp, a Jeff Sauer wcześniej wysunął teorię, że funkcja ta jest również używana w Bing, przypuszczając, że została wprowadzona dzięki partnerstwu z Facebookiem. Facebook ogłosił jednak, że zaprzestał rozpoznawania twarzy w 2021 roku).
Celem wymienienia niektórych z tych technologii jest uświadomienie, w jaki sposób wyszukiwarki mogą wykorzystywać wiele metod do zrozumienia treści obrazów w celu powiązania obrazów z zapytaniami wyszukiwania słów kluczowych.
Wyszukiwarki wykonały całą tę wyrafinowaną pracę w dużej mierze dlatego, że webmasterzy tak słabo zoptymalizowali zawartość obrazów, że ogromna ich część byłaby całkowicie ukryta przed wyszukiwarkami, gdyby wyszukiwarki nie podjęły wysiłku, aby ją lepiej wyeksponować.
I chociaż wykonali w tym zakresie niesamowitą pracę, nadal istnieje znacznie wyższy poziom pewności co do słów kluczowych związanych z obrazami, jeśli programiści zoptymalizują swoje obrazy, generując znacznie większą pewność dla wyszukiwarek w określaniu, jaka może być zawartość obrazów.
Mimo że Google opracowało metody kojarzenia słów kluczowych z obrazami, nie można łatwo stwierdzić, czy skojarzyły one właściwe lub idealne słowa kluczowe z obrazami. Dlatego nadal musisz optymalizować obrazy w swojej witrynie, jeśli są one dla Ciebie ważne.
Poniżej opiszę różne czynniki rankingowe dla obrazów.
SEO obrazów: Czynniki rankingowe i wpływowe elementy
Optymalizacja samego obrazu
Pierwsza kategoria czynników optymalizacji obrazu nie jest intuicyjna – zaczyna się od tworzenia lub formatowania samego obrazu.
Oryginalność
Tworząc obraz, wykonując zdjęcie lub pozyskując grafikę stockową do swojego obrazu, należy przede wszystkim skupić się na oryginalności.
Wyniki wyszukiwania obrazów Google, podobnie jak wyniki wyszukiwania słów kluczowych Google, do pewnego stopnia brzydzą się zduplikowaną treścią.
Rzadko zdarza się, aby pięć kopii identycznego obrazu pojawiało się na górze wyników wyszukiwania, ponieważ Google stwierdziło, że jest to złe doświadczenie dla użytkownika.
W związku z tym, jeśli używasz na swojej stronie obrazu, który był już używany w innym miejscu, musisz użyć innego lub zmienić obraz, aby był na tyle inny, aby Google nie mógł go w pewnym stopniu stłumić jako formy zduplikowanej treści.
Jeśli masz źródło danych produktu od dostawcy, rozważ zrobienie własnych zdjęć. Lub, jeśli produkt znajduje się na białym tle, poproś grafika o skomponowanie ich na innym tle.
Pomocne może być również ponowne przycięcie obrazu i zmiana jego odcieni kolorów, a nawet odwrócenie zdjęcia w celu użycia wersji lustrzanego odbicia.
Jeśli Twoje zdjęcie jest identyczne z innymi zdjęciami o wysokiej pozycji pojawiającymi się dla tego samego słowa kluczowego, istnieje prawdopodobieństwo, że nie zostanie wyświetlone, gdy Google filtruje duplikaty.
Naruszenie praw autorskich
Właścicielom licencji na zdjęcia coraz łatwiej jest wykryć nieautoryzowane wykorzystanie ich zdjęć. Jest to oczywiste, ale unikaj publikowania obrazów na swoich stronach internetowych bez odpowiedniej licencji.
Google zaczęło również obniżać rankingi dla witryn z dużą liczbą spraw związanych z usuwaniem praw autorskich DMCA, więc naruszanie praw autorskich naraża Cię na kary i pozwy o naruszenie.
Obrazy generowane przez sztuczną inteligencję
Chociaż sztuka generowana przez sztuczną inteligencję nie wydaje się być jeszcze dyskryminowana w wyszukiwaniu obrazów, podejrzewam, że może to nastąpić szybko, jeśli strony internetowe zaczną nadmiernie wykorzystywać narzędzia sztucznej inteligencji do tworzenia obrazów do artykułów, w szczególnościtylko wtedy, gdy wygenerowany obraz został skonstruowany w celu oszukania w jakiś sposób.
Istnieje pewne prawdopodobieństwo, że wyszukiwarki mogą już pracować nad wykrywaniem sztuki stworzonej przez sztuczną inteligencję podczas wyświetlania zdjęć osób podczas wyszukiwania nazwisk osób.
Należy uważać, aby nie polegać na obrazach generowanych przez sztuczną inteligencję, ponieważ w niedalekiej przyszłości mogą one zostać zablokowane lub oflagowane.
Podobnie jak w przypadku treści naruszających prawa autorskie, które stanowią ryzyko dla rankingów obrazów, również w przypadku obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję istnieje domniemanie, że mogą one składać się z treści innych osób.
Rozmiar i rozdzielczość
Wyszukiwarka obrazów Google umożliwia filtrowanie wyników wyszukiwania według rozmiaru obrazu (dowolny rozmiar, duży, średni i ikona), ale istnieją również powody, by sądzić, że jeśli obrazy są zbyt małe, aby mieć dobrą rozdzielczość, Google będzie mniej skłonne do ich prezentowania w widocznym miejscu.
Użytkownicy chcą widzieć obrazy, które są wyraźne i skupione, a nie rozmyte. Chociaż obraz powinien mieć idealny rozmiar do tego, jak będzie wyświetlany na stronie internetowej, upewnij się, że będzie wystarczająco duży, aby zawierał wystarczającą liczbę pikseli do przedstawienia tematu.
Obrazy mogą być również dostarczane responsywnie w zależności od rozmiaru ekranu urządzenia przeglądającego, więc dostarczanie alternatywnych rozmiarów może być coraz bardziej preferowane przez Google. (Zobacz informacje na ten temat w nadchodzącej sekcji dotyczącej optymalizacji strony internetowej pod kątem obrazów).
Nasycenie i kontrast
W różnych kontekstach obraz może pojawiać się jako mała miniatura, na przykład w wynikach wyszukiwania wraz z innymi obrazami lub jako miniatura w SERP obok wpisu na stronie internetowej. W takich przypadkach często konkurujesz z wieloma innymi obrazami.
Jednym ze sposobów na lepsze wyróżnienie obrazu, zwiększające prawdopodobieństwo przyciągnięcia kliknięć, jest nieco wyższy kontrast i większe nasycenie kolorów, gdy obraz jest prezentowany w wersji miniaturowej.
Oceń ogólny obraz – czy można go rozjaśnić i nieznacznie zwiększyć nasycenie lub kontrast, zachowując przy tym naturalny wygląd? Takie poprawki mogą mieć długoterminowy korzystny wpływ na wydajność.
Rozmiar i typ pliku
Ponieważ szybkość strony jest czynnikiem rankingowym, jeśli rozmiar pliku obrazu jest zbyt duży, może to obniżyć ranking strony, na której się znajduje.
Ponieważ pewien stopień zdolności rankingowej obrazu musi wynikać ze zdolności rankingowej strony internetowej, szkodzenie wydajności wyszukiwania strony jest również przeciwwskazane dla rankingów wyszukiwania obrazów.
Użyj typu pliku, który pomaga skompresować obraz bez utraty zbyt dużej rozdzielczości. Google zachęca ludzi do korzystania z WebP i AVIF, które byłyby świetnymi opcjami.
Ale jeśli obrazy są używane przez odwiedzających witrynę w jakimś celu, możesz nie chcieć ich używać, ponieważ wiele innych programów i systemów nie może ich jeszcze przetwarzać. (Na przykład, WebP nie może być używany w pokazie slajdów PowerPoint).
Stara zasada mówi, że GIF jest częściej używany do rysunków liniowych, a JPG do zdjęć. Nie ma na to jednak sztywnej reguły.
GIF-y mogą być również obrazami fotograficznymi (lub nawet animowanymi), a JPG mogą być rysunkami liniowymi. PNG to świetny format dla każdego rodzaju treści.
Zarówno pliki GIF, jak i PNG mogą mieć przezroczyste obszary. Jednak w przypadku niektórych typów obrazów, takich jak miniatury obrazów pojawiające się na listach słów kluczowych SERP, Google prawdopodobnie nie chce przezroczystych obrazów ani animowanych plików GIF.
Metadane w plikach graficznych (EXIF i IPTC)
W kręgach SEO jesteśmy przyzwyczajeni do mówienia ona temat metatagów w HTML.
Znacznik meta description to krótkie stwierdzenie opisujące, o czym jest strona, i może pojawić się jako fragment tekstu pod linkami stron w SERP-ach.
Znacznik meta keyword był używany wiele lat temu do przekazywania wyszukiwarkom słów kluczowych o stronie, ale główne wyszukiwarki już go nie używają.
Ogólnie rzecz biorąc, metadane to dane, które opisują dane – i wykraczają daleko poza opis i tagi słów kluczowych. (Metadanymi są także tagi Open Graph Facebooka i Twitter Card, a także schemat i inne dane strukturalne).
Jednak obrazy często mogą mieć własne metadane dołączone do samego pliku obrazu, a wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, ponieważ dane te są w dużej mierze niewidoczne dla ludzi.
Dane EXIF zawierają przede wszystkim informacje techniczne o obrazie – od daty/czasu wykonania zdjęcia, marki i modelu aparatu, przysłony, obiektywu, ogniskowej, przestrzeni kolorów, współrzędnych geolokalizacji zdjęcia, opisu i innych.
Dane IPTC mogą zawierać nagłówek, opis, kategorię/gatunek, słowa kluczowe, pola dotyczące osób (modeli) pojawiających się na obrazie, informacje o lokalizacji (miasto, kraj, województwo/stan, lokalizacja utworzenia obrazu, lokalizacja pokazana na obrazie), informacje o prawach autorskich, linię kredytową, informacje o twórcy obrazu, właścicielu praw autorskich, warunki licencji obrazu i inne.
Dane IPTC są prawdopodobnie wiodącym standardem w branży, chociaż wiele starszych treści i starszych systemów używa EXIF.
Jakie metadane obrazu są używane przez Google? Lata temu wydawało się prawdopodobne, że Google może wykorzystać jak najwięcej, ale wiele technicznych specyfikacji obrazu, takich jak przysłona, byłoby interesujących tylko dla profesjonalnych fotografów i twórców obrazów, co czyni je bardzo ograniczonymi przydatnymi dla większości użytkowników.
Wiele lat temu zachęcałem ludzi do korzystania z EXIF, ponieważ nawet jeśli Google nie wykorzysta go bezpośrednio, można było argumentować, że niektóre witryny do udostępniania zdjęć będą publikować zawartość EXIF na stronach internetowych, generując dane słów kluczowych, które mogą pomóc w rankingach.
Co więcej, spodziewałem się, że dane geolokalizacyjne osadzone w EXIF-ach mogą być bardziej optymalne dla lokalnych witryn.
Nic jednak nie wskazuje na to, by było to wykorzystywane. (Tylko niektóre kamery z funkcją geolokalizacji mogą osadzać współrzędne w EXIF). Istnieje oprogramowanie lub usługi internetowe, które pozwalają na niestandardowe projektowanie danych EXIF.
Google używa tylko części danych IPTC, takich jak:
- Twórca obrazu.
- Linia kredytowa.
- Informacja o licencji/ prawach autorskich.
Metadanych obrazu można używać za pośrednictwem protokołu IPTC lub danych strukturalnych, na co zezwala Google. Należy pamiętać, że nieoptymalne byłoby użycie zarówno IPTC, jak i danych strukturalnych ze sprzecznymi wartościami pól.
Nadal istnieje argument, że inne dane EXIF i IPTC mogą być pośrednio korzystne w pewnym stopniu, jeśli udostępniasz obrazy w serwisach społecznościowych podobnych do Flickr, gdzie pola będą publikowane na stronach internetowych w połączeniu z samym obrazem.
Będzie to jednak miało co najwyżej marginalny wpływ na słowa kluczowe i rankingi. Poza przekazywaniem informacji o twórcy i opcjach licencjonowania, metadane obrazu prawdopodobnie nie przyniosą Twojej witrynie zbyt wielu korzyści.
Pamiętaj, że w niektórych przypadkach ukryte metadane mogą również ujawniać pewne prywatne lub wrażliwe dane, więc bądź świadomy ich istnienia.
Imanazwa pliku ge
Nazwy plików graficznych mogą mieć duży wpływ, jeśli do ich skomponowania użyto odpowiedniego słowa kluczowego i jeśli są dobrze skomponowane dla wyszukiwarek. Jest to podobne do tego, jak można używać adresów URL ze słowami kluczowymi dla stron internetowych z korzyścią dla SEO.
Oczywiście jedno słowo kluczowe może z łatwością utworzyć nazwę pliku, taką jak „pangolin.jpg”. Jeśli pożądane słowo kluczowe, które optymalizujesz, jest frazą składającą się z wielu słów, słowa muszą być oddzielone znakiem spacji, takim jak myślnik („-„), kropka („.”), tylda („~”) lub kod ucieczki HTML dla spacji („%20”).
Pomimo tego, że jest to rozsądny wybór, nie używaj podkreśleń („_”) dla spacji, ponieważ jest to traktowane inaczej niż spacje i zmniejszy ocenę dokładnego dopasowania w porównaniu z zapytaniami wyszukiwania.
Jeśli system zarządzania treścią wymaga numeru identyfikacyjnego dla obrazów, możliwe jest zaprojektowanie CMS tak, aby umożliwić umieszczenie identyfikatora na końcu nazwy pliku po niestandardowym słowie kluczowym, a przed oznaczeniem typu pliku (np. „green-pangolin-ABC123.jpg”).
Ścieżka URL obrazu
Google twierdzi, że używa również ścieżki URL do zrozumienia obrazów.
Jeśli więc masz duże ilości treści graficznych, przechowywanie ich w skategoryzowanych i podkategoryzowanych katalogach na serwerze może zapewnić marginalną trafność słów kluczowych.
Jest to dodatek do znacznie większej trafności dobrze dobranej nazwy pliku (np. „example.com/asia/exotic-animals/pangolin-in-nature.jpg”).
Unikaj ograniczonej zawartości
Może się to wydawać oczywiste, ale obrazy, które mogą zostać pomylone jako pornograficzne lub symbole nienawiści, mogą zostać zablokowane.
Jeśli hostujesz treści generowane przez użytkowników, powinieneś już mieć pewne zabezpieczenia w celu blokowania lub usuwania zastrzeżonych treści. Chyba że jesteś witryną już sklasyfikowaną jako zaangażowaną w drażliwy temat.
Włączanie obrazów do stron HTML
Ta druga kategoria czynników optymalizacji obrazu obejmuje taktyki, na których w przeszłości najbardziej koncentrowali się marketerzy wyszukiwania. Istnieją jednak pewne nowoczesne zwroty akcji, na które warto zwrócić szczególną uwagę.
Postępowanie zgodnie z tymi zaleceniami często opłaca się pod względem lepszych rankingów słów kluczowych, ponieważ tak wiele witryn jest bardzo niedbałych o optymalizację obrazów. Większość witryn skupia się jedynie na wyglądzie stron i witryn internetowych, nie upewniając się, że witryna jest dobrze skonstruowana pod względem technicznym.
Unikaj dostarczania obrazów CSS
Obrazy głównej zawartości strony nie powinny być dostarczane jako obrazy tła dla
, lub innych elementów. Google w dużej mierze ignoruje obrazy CSS.
Unikaj dostarczania obrazów JavaScript
Podobnie jak w przypadku dostarczania obrazów CSS, dostarczanie obrazów za pomocą JavaScript może spowodować, że Google nie zindeksuje obrazu. Z tego powodu ładowanie obrazów poprzez dostarczanie asynchroniczne może nie działać.
tekst alternatywny
Tekst alternatywny obrazu, skrót od „tekstu alternatywnego”, jest zawarty w tagu , jak poniżej:
Tekst alternatywny powinien być zwięzły i jasno komunikować zawartość obrazu.
Tekst alternatywny jest podstawowym elementem używanym przez wyszukiwarki do zrozumienia obrazów. Jest on używany przez osoby niedowidzące, ponieważ ich przeglądarki audio mogą odczytywać tekst alternatywny na głos, aby umożliwić im zrozumienie zawartości strony.
Optymalizacja tagu
W tym samym duchu, w jakim dostarczanie obrazów CSS lub JavaScript nie jest idealne, proste Znacznik HTML działa świetnie dla korzyści SEO.
Opierając się na poprzedniej radzie, skonstruuj tag z dobrą nazwą pliku src i tekstem parametru alt.
Ustaw wysokość i szerokość. Najlepiej byłoby, gdyby odpowiadały one rzeczywistemu rozmiarowi obrazu wyświetlanego na stronie. Zmiana rozmiaru wyłącznie za pomocą parametrów wysokości/szerokości może spowodować mniej płynne wyświetlanie.
We wcześniejszej ewolucji HTML można było użyć atrybutu lowsrc, aby podać adres URL małego pliku obrazu o niższej rozdzielczości, który mógł się szybko załadować, a następnie wolniej ładujący się obraz o wyższej rozdzielczości. Parametr ten został jednak wycofany w HTML 5.
Plik doskonale sprawdza się w optymalizacji obrazów pod kątem wyszukiwania. Jeśli jednak taktyki marketingowe obejmują dostarczanie większych lub pełnoekranowych obrazów w celu przyciągnięcia odwiedzających, może być konieczne powiązanie obrazu z jego wersją o wyższej rozdzielczości lub większym rozmiarze.
Google zaleca jednak użycie atrybutu srcset obrazu, aby przekazać wiele plików rozmiaru dla tego samego obrazu w celu obsługi responsywnych stron dla różnych rozmiarów ekranu.
Ich ostatnia aktualizacja SEO obrazu wyjaśnia, że Google indeksuje elementy , w tym gdy są one zawarte w innych elementach, takich jak elementy .
Użyj atrybutu srcset w tagach
Pamiętasz, jak szybkość strony i przyjazność dla urządzeń mobilnych są teraz ważne dla SEO? Z tego powodu dostarczanie responsywnych obrazów jest teraz optymalne.
Atrybut srcset jest optymalny do definiowania grupy wersji tego samego obrazu o różnych rozmiarach i przekazywania rozmiarów każdego z nich.
Włączenie atrybutu specyfikacji rozmiarów instruuje przeglądarki, który obraz ma być wyświetlany zgodnie z rozmiarem ekranu okna przeglądarki.
Przeglądarka urządzenia przeglądającego może następnie określić, który rozmiar zostanie wyświetlony użytkownikowi końcowemu.
Atrybut src określa adres URL domyślnego pliku obrazu, podczas gdy srcset dostarcza pary adres URL/szerokość dla każdego responsywnego obrazu. Na przykład:
srcset=”green-pangolin-250.jpg 250w, green-pangolin-500.jpg 500w,
green-pangolin-750.jpg 750w”
sizes=”(max-width: 1082px) 250px, (max-width: 1282px) 500px, 750px”
alt=”Pangoliny zielone przechadzające się po swoim wybiegu w miejskim zoo.”>
Unikaj przekierowywania obrazów
Podobnie jak w przypadku stron internetowych, Google może i radzi sobie z przekierowywaniem obrazów. Najlepiej jednak nie przekierowywać obrazów – użyj ostatecznego adresu URL obrazu, gdy umieszczasz go na swojej stronie internetowej.
Nie blokuj Googlebotowi dostępu do katalogu obrazów za pomocą pliku robots.txt
To powinno być oczywiste, ale się zdarza.
Użyj map witryn obrazów, aby ujawnić swoje obrazy Googlebotowi
Jeśli masz prostą konstrukcję witryny i Google może łatwo zaindeksować wszystkie strony internetowe, na których znajdują się obrazy, korzystanie z map witryn obrazów może być tylko kopią zapasową do indeksowania obrazów.
Ale jeśli masz dużą kolekcję obrazów lub strony, na których się znajdują, wyświetlają je tylko poprzez leniwe ładowanie i nieskończone przewijanie, wówczas mapy witryn obrazów mogą być niezbędną koniecznością.
Używaj danych strukturalnych
Najlepsze praktyki Google w zakresie SEO obrazów wymieniają typy danych strukturalnych dla produktów, wideo (dla miniatur wideo) i przepisów. Dodałbym jednak do tej listy również logo (dla organizacji, lokalnych firm, poradników) i artykuły (Article, NewsArticle i BlogPosting).
Należy pamiętać, że optymalizacja logo jest bardzo przydatna w optymalizacji całej witryny. TW związku z tym warto to zrobić, nawet jeśli nie spodziewasz się, że użytkownicy będą szukać Twojego logo.
Jednak w przypadku znanych marek będzie wiele rozsądnych, uczciwych zastosowań dla osób szukających logo. Warto udostępnić wiele rozmiarów, w tym grafikę wektorową w wysokiej rozdzielczości, na dedykowanej stronie zestawu prasowego.
Jako dodatkowe kryterium, Google stwierdza, że logo używane z ustrukturyzowanymi znacznikami powinno być zaprojektowane tak, aby dobrze wyglądało na białym tle, więc należy dokładnie rozważyć, czy logo jest przezroczystym plikiem PNG lub GIF.
Wspominając o logo, należy również pamiętać, że Google coraz częściej korzysta z Favicon i listingu witryny w wynikach wyszukiwania, szczególnie na urządzeniach mobilnych.
Postępuj zgodnie z dokumentacją Google Favicon, aby zapewnić optymalne włączenie. (Należy pamiętać, że Google używa specjalnego crawlera Favicon tylko dla tych małych obrazów! Więc nie blokuj go).
Dodaj metadane Open Graph (OG) Facebooka i Twitter Cards do strony.
W przeszłości Google wykorzystywało dane z tych tagów jako rezerwowe, gdy inne metadane i dane strukturalne nie były obecne, co może mieć wpływ na optymalizację wyszukiwania.
Jednak główną zaletą korzystania z nich jest to, że pomagają one w dostarczaniu fragmentów podglądu, gdy strona jest udostępniana w mediach społecznościowych.
Obrazy używane w OG i Twitter Cards mogą pojawiać się w tych fragmentach, zwiększając kliknięcia użytkowników zarówno z Facebooka, jak i Twittera.
Promowanie i dystrybucja obrazów
SEO obrazów często koncentruje się głównie na optymalizacji pod kątem czynników na stronie i w witrynie, zakładając, że obrazy będą hostowane na rodzimej stronie internetowej.
Jednak w przypadku witryn, w których obrazy są głównym elementem marketingowym, hosting i promowanie na wiele sposobów może być bardziej korzystne niż tylko hosting w samej witrynie natywnej.
Jeśli uważasz, że możesz uzyskać ruch skierowany do witryny przez osoby wyszukujące obrazy, a następnie klikające na Twoją witrynę, obrazy mogą być również korzystnie hostowane w innych kanałach oprócz witryny natywnej.
Jest to obszar, w którym granice między wyszukiwaniem organicznym a marketingiem w mediach społecznościowych mogą się nieco zacierać.
Oczywistym pytaniem podczas promowania w mediach społecznościowych jest – czy linki z postów społecznościowych będą korzystne dla treści mojej natywnej witryny?
W tym momencie jest to dość złożony temat, ale powinieneś zrozumieć, że chociaż większość linków z platform mediów społecznościowych będzie używać parametru linku rel=”nofollow”, nadal mogą one przekazywać pewne korzyści z linków, które mogą przełożyć się na organiczne korzyści rankingowe.
Nofollow generalnie zatrzymuje transfer korzyści z linków, ale Google stwierdziło w 2019 r., że może traktować to jako „wskazówkę”, sygnalizując, że w pewnych okolicznościach rzeczywiście policzy przekazaną wagę linku.
Obecnie system Google analizuje wykresy linków na platformach mediów społecznościowych, a sygnały popularności/zaangażowania na platformach społecznościowych są również ściśle skoordynowane z linkami w tych systemach.
Wydaje się więc całkiem prawdopodobne, że popularność konta mierzona za pomocą jego linków i popularność konkretnego postu (w tym jego obrazów) wpłynie na to, czy może on przekazać jakikolwiek sygnał linku.
Konta i posty o niskiej popularności/zaangażowaniu prawdopodobnie nie przekazują żadnego sygnału linków. W związku z tym, aby post mógł wpłynąć na rankingi wyszukiwania, musisz osiągnąć popularność lub znaczące zaangażowanie.
Czy powinienem również wspomnieć, że w grudniu 2022 r. John Mueller z Google delurkował, aby dodać komentarz na Reddicie, gdy jeden z użytkowników zadał pytanie: „Czy powinniśmy rel=”nofollow” w mediach społecznościowych?”.
Mueller odpowiedział: „Linki do własnego profilu? Absolutnie nie. [omg, to z pewnością będzie zabawna przejażdżka]”.
Teraz prawdopodobnie skupiono się na tym, że linki nofollow do własnych kont są sprzeczne ze standardami internetowymi, ponieważ nie zabrania się linków do własnych kont.
Ale sugeruje to również, że łączenie się między własnymi kontami w mediach społecznościowych podczas korzystania z nofollow może podważyć zdolność Google do wykorzystywania linków do określania relacji między kontami, co może poważnie wpłynąć na analizę algorytmiczną ich Grafu Wiedzy.
Automatycznie nofollowowane konta w mediach społecznościowych czasami się zdarzają, na przykład poprzez nieświadomie zaimplementowane ustawienia domyślne w motywach WordPress.
Jest to coś, czego należy być świadomym i czego należy unikać. Oczywistą implikacją jest jednak również to, że może to mieć wpływ na organiczne rankingi wyszukiwania.
Oto kilka pomysłów na promowanie zdjęć.
Publikowanie zdjęć na Facebooku i Twitterze
Możesz użyć adresu URL strony, na której znajdują się obrazy, i wyświetlić je jako podglądy na Facebooku i Twitterze.
Ale jeśli główną treścią są same obrazy, publikowanie ich bezpośrednio na Facebooku i Twitterze oraz dostarczanie dobrego tekstu opisu do postów (i tekstu alternatywnego, jeśli jest taka opcja) zapewni dodatkowe możliwości wyświetlania obrazów w wynikach wyszukiwania obrazów.
Posty mogą następnie zawierać linki do oryginalnych stron z treścią w witrynie. Oczywiście, jeśli Twoją główną funkcją jest strona z artykułem, będziesz chciał początkowo promować za pomocą samego linku do strony i polegać na obrazie podglądu.
Jednak często zdarza się, że optymalizujemy media społecznościowe, publikując posty na temat tego samego elementu kilka razy, więc za drugim lub trzecim razem możesz po prostu przesłać obraz i dodać link do strony.
Ponadto, jeśli strona zawiera wiele obrazów, korzystne może być publikowanie bezpośrednio na Facebooku lub Twitterze, aby dodać pełną galerię obrazów, zwiększając potencjalne zaangażowanie na platformie mediów społecznościowych, jednocześnie łącząc się z powrotem do treści.
Opcja: Tworzenie nieco innych wersji obrazów podczas jednoczesnego publikowania na platformach mediów społecznościowych i w witrynie natywnej.
Wcześniej w tym artykule opisałem, w jaki sposób Google może i często eliminuje zduplikowane treści, aby ten sam obraz nie pojawiał się wielokrotnie w wynikach wyszukiwania.
Wynika to z faktu, że wyświetlanie tego samego obrazu w wynikach wyszukiwania jest uważane za gorszą jakość. Zobacz powyższe zalecenia dotyczące tworzenia alternatywnych wersji zamiast dokładnych duplikatów.
Pinterest
Pinterest może być świetnym narzędziem do rozpowszechniania obrazów, po części dlatego, że każda strona Pinterest „Pin” może być połączona z powrotem do strony, na której obraz znajduje się w Twojej witrynie.
Flickr
Ta strona internetowa wydaje się coraz bardziej przypominać zabytkową platformę mediów społecznościowych, ale nadal cieszy się dużymi korzyściami w wyszukiwarce Google i ma przyzwoitą bazę użytkowników.
Świetnie nadaje się również do publikowania zdjęć z powiązanymi linkami do stron koordynujących w witrynie, takich jak Pinterest.
Ponadto Flickr automatycznie publikuje niektóre dane EXIF i umożliwia
- Publikowanie zdjęć na mapach w celu powiązania zdjęć z lokalizacjami.
- Tagowanie słów kluczowych.
- Hostowanie wieluRozmiary obrazów.
- Wiele opcji etykiet licencjonowania obrazów.
- Grupowanie zdjęć we własne lub publiczne albumy na podstawie motywów – wielu – które są ogólnie dobrze skonstruowane.
Instagram
Instagram to jedna z najlepszych platform mediów społecznościowych do udostępniania zdjęć. Może bardzo dobrze wyświetlać się w wynikach wyszukiwania obrazów.
Jest jednak bardzo ograniczony w przekazywaniu jakichkolwiek teoretycznych korzyści z linków, ponieważ nie można ich dodawać do każdego posta z obrazem.
Możesz użyć opisu postu, aby powiedzieć użytkownikom, jak znaleźć Twoje media, na przykład informując ich, jak znaleźć witrynę w adresie URL profilu na Instagramie lub jakie słowa należy wyszukać w Google.
Jednak zdjęcia na Instagramie są używane głównie do optymalizacji samych obrazów. Pamiętaj, aby użyć tekstu opisu z obrazem i dołączyć wiele hashtagów związanych z jego treścią, aby zwiększyć jego widoczność dla innych zainteresowanych tematami.
Optymalizacja wyszukiwania obrazów jest warta wysiłku
Wiele platform mediów społecznościowych oferuje usługi udostępniania obrazów, które mogą przynieść pewne korzyści. Eksperymentuj i zobacz, co działa dobrze dla Twojej firmy i witryny.
Optymalizacja wyszukiwania obrazów może być warta wysiłku, więc zwróć uwagę, aby czerpać korzyści.
Po skonfigurowaniu procesów i technologii pod kątem SEO obrazów, stanie się to mniej pracochłonne i będzie wydawać się spacerkiem po parku.
Opinie wyrażone w tym artykule są opiniami autora gościnnego, a niekoniecznie Search Engine Land. Autorzy są wymienieni tutaj.