Lokalne wyniki wyszukiwania Google uległy znacznym zmianom od początku 2024 roku. Podobnie jak w przypadku Reddita i innych forów, Google stara się dostarczać użytkownikom bardziej trafne i powiązane treści – a w przestrzeni lokalnej oznacza to pokazywanie użytkownikom bardziej zlokalizowanych treści.
W szczególności zaobserwowaliśmy znaczną zmianę w stronach, które Google wyświetla dla wyszukiwań, które ich zdaniem mają lokalny charakter. Widzimy teraz napływ zlokalizowanych stron obszaru usług wyświetlanych w SERPach zamiast ogólnych, niezwiązanych z lokalizacją stron i stron głównych.
Weźmy na przykład to, jak wyglądał SERP w Altamonte na Florydzie w listopadzie 2023 r. dla [prawnik zajmujący się obrażeniami ciała] – głównie ogólne strony, strona główna, a nawet artykuł w Wikipedii.
Przenosząc się do marca, ten sam SERP jest prawie wyłącznie pełen stron obszaru usług dla konkretnego miasta, z którego szukam.
W związku z tym wyraźnym przejściem na bardziej zlokalizowane SERP, firmy powinny inwestować zarówno w ulepszanie swoich obecnych stron obszaru usług, jak i tworzenie nowych stron obszaru usług ukierunkowanych na miasta, w których chcą generować więcej organicznych potencjalnych klientów.
Jak zoptymalizować strony lokalne, aby uzyskać większy ruch lokalny
Wszystkie strony obszaru usług powinny być ukierunkowane na najważniejsze wzorce słów kluczowych, wraz z wszelkimi pomocniczymi słowami kluczowymi z długiego ogona, dla których chcesz uzyskać ranking w tych obszarach (np. „[usługa] w [mieście]”).
Powinieneś także dodać wystąpienia fraz typu „blisko mnie”, aby pomóc stronie wyświetlać się w wyszukiwaniach „blisko mnie”, które przetestowaliśmy i stwierdziliśmy, że nadal działają dobrze w wynikach wyszukiwania organicznego.
Powinieneś napisać o swoich najważniejszych usługach na każdej stronie i w razie potrzeby zamieścić link do ogólnych stron usług, aby zapewnić więcej kontekstu. Nie zapomnij o wewnętrznych linkach do i z tych stron obszaru usług, aby pomóc Google i użytkownikom w nawigacji po najważniejszych treściach.
Na przykład prawdopodobnie będziesz chciał umieścić linki do wszystkich stron obszaru usług na stronie docelowej profilu biznesowego Google (GBP), stronie głównej i odpowiednich stronach usług. Jeśli masz więcej niż jedną stronę docelową GBP, umieść linki do stron obszaru usług najbliżej tej lokalizacji GBP.
Więcej informacji: Lokalne SEO w 2024 roku: 6 prostych sposobów na zdominowanie wyszukiwania lokalnego
Czy zduplikowana treść działa na stronach obszaru usług?
Wiele osób martwi się zduplikowaną treścią podczas tworzenia wielu stron obszaru usług. Istnieje tylko tyle unikalnych sposobów na omówienie najważniejszych usług.
W rzeczywistości zduplikowana treść nie jest problemem, ponieważ Google prawdopodobnie nie ukarze Twojej witryny za jej posiadanie i faktycznie działa, jeśli chodzi o ranking stron obszaru usług w wielu lokalizacjach.
Jedyną wadą tej taktyki jest to, że prawdopodobnie nie będzie działać dobrze na konkurencyjnych rynkach. Jak można temu zaradzić?
Zapewnij unikalną, rzeczywistą wartość, z którą ludzie w okolicy będą się łączyć na każdej stronie. Może to wyglądać bardzo różnie w zależności od branży. Ogólnie rzecz biorąc, możesz zapewnić lokalną wartość, dodając niektóre lub wszystkie z tych elementów do stron obszaru usług.
Przyjrzyjmy się kilku sposobom na dodanie odpowiednich treści lokalnych do stron obszaru usług, aby uczynić je wyjątkowymi, a jednocześnie pomocnymi dla użytkowników:
Opinie klientów
Nie mogę nie docenić potęgi recenzji generowanych przez użytkowników. Podkreślanie recenzji związanych z miastem na stronach obszaru usług może zmienić zasady gry.
Możesz pozyskiwaće te recenzje bezpośrednio z Google lub innych witryn zewnętrznych, w których ludzie już zostawiają recenzje. Witryny takie jak Yelp i NextDoor dodają lokalizację recenzenta do samej recenzji. Wystarczy ręcznie pozyskać tylko kilka na SAP.
Jeśli recenzent w Google lub innej witrynie wspomina swoje miasto bezpośrednio w recenzji, byłoby jeszcze lepiej!
Długie referencje klientów są również świetnym sposobem na podkreślenie dobrze wykonanej pracy przez zadowolonego klienta w danym mieście. Premia, jeśli możesz uzyskać referencje wideo – to złoto!
Dowiedz sięwięcej: Jak pozyskać opinie dla lokalnego SEO: Lista rzeczy do zrobienia
Studia przypadków i zrealizowane zlecenia
Korzystanie ze studiów przypadku z ukończonych prac lub klientów obsługiwanych w Twojej okolicy to doskonała strategia dodawania wyróżniających się treści do stron obszaru usług. Pokazuje wyjątkową pracę, jaką Twoja firma wykonuje lokalnie.
Ludzie uwielbiają oglądać przykłady wykonanej pracy, a zapewnienie tego bezpośrednio na stronie, na którą prawdopodobnie trafią, to świetny sposób na wzbudzenie zaufania i natychmiastowe zaprezentowanie wiedzy specjalistycznej. W studium przypadku możesz uwzględnić:
- Problem, z którym borykał się klient.
- Plan rozwiązania problemu.
- Konkretne kroki podjęte w celu rozwiązania problemu.
- Wszelkie napotkane po drodze problemy i sposób ich rozwiązania.
- Wyniki końcowe.
Głębiej: Jak tworzyć lokalne treści, które budują zaufanie i napędzają sprzedaż?
Unikalne zdjęcia i filmy
Oprócz studiów przypadku, dodaj zdjęcia/filmy ukończonych prac lub klientów, z którymi współpracowałeś w okolicy.
Użytkownicy uwielbiają oglądać zdjęcia przed i po wszystkim, co jest związane z usługami domowymi, więc daj ludziom to, czego chcą bezpośrednio na stronach obszaru usług! Jest to również świetny sposób na zaprezentowanie swojej wiedzy.
Jeśli masz pracowników lub techników dedykowanych do obsługi określonego obszaru usług, za ich zgodą dodaj ich zdjęcia bezpośrednio do tej strony. To:
- Tworzy bardziej unikalną zawartość strony.
- Pozwala klientom przypisać twarz do nazwiska i sprawia, że marka staje się bardziej „realna”.
- Zapewnia niewielki poziom komfortu i bezpieczeństwa, wiedząc, kto pojawi się w Twoim domu lub z kim się spotkasz.
Aby wzbudzić jeszcze większe zaufanie, możesz również dodać do tych stron zdjęcia zrobione przez rzeczywistych klientów. Zdjęcia wykonane przez klientów mogą być ważnym czynnikiem decyzyjnym w niektórych branżach, zgodnie z raportem BrightLocal z 2023 r. dotyczącym odkrywania lokalnych firm i zaufania.
Konsumenci ocenili również zdjęcia wykonane przez firmę i zdjęcia personelu jako ważne czynniki, które pomagają im podjąć decyzję, czy zaufać firmie na tyle, aby zadzwonić lub zarezerwować usługę.
Nie ma jednego rodzaju zdjęć, który rządzi wszystkimi, więc posiadanie jak największej różnorodności na każdej stronie może pomóc przekształcić więcej użytkowników w klientów.
Statystyki dla poszczególnych miast
Możesz także dodać statystyki z danych biznesowych związanych z danym miastem. Zapewnia to unikalne, rzeczywiste dane, których Google wcześniej nie widział, co jest świetnym sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji. Możesz dodać dane dotyczące:
- Liczba zleceń wykonanych w mieście.
- Liczba sprzedanych/wynajętych domów w danym mieście.
- Liczba spraw rozstrzygniętych przez klientów w tym mieście.
Dane dotyczące kosztów
Słowa kluczowe „koszt” są świetnym sposób na zwiększenie ruchu na stronach obszaru usług. Słowa kluczowe związane z „kosztami” są nie tylko często wyszukiwane, ale także dobrze konwertują.
Dodanie danych o kosztach / cenach bezpośrednio do stron obszaru usług to świetny sposób na uzyskanie rankingu dla tego typu wyszukiwań w całym obszarze usług. Można to sformułować w następujący sposób: „ile kosztuje [usługa] w [miasto]”.
Powiązane firmy w mieście
Zauważyliśmy, że dodanie powiązanych firm w okolicy pomaga zwiększyć sygnały lokalne na stronach obszaru usług. Z czasem strony te zyskują na popularności w SERPach i mogą być niezwykle pomocne dla użytkownika.
Na przykład pośrednik sprzedający dom prawdopodobnie poleci nowemu właścicielowi domu różne firmy zajmujące się usługami domowymi. Sensowne jest, aby polecali lokalnych dekarzy, firmy zajmujące się pielęgnacją trawników, ekspertów HVAC itp. Ponieważ prawdopodobnie i tak już przekazują te rekomendacje klientom, dlaczego nie dodać ich bezpośrednio do stron obszaru usług?
Może to być również świetny sposób na budowanie relacji z innymi małymi firmami w Twojej społeczności. Prawdopodobnie znasz już niektóre z nich i poleciłbyś im biznes, więc dodaj je do swojej witryny.
Jeśli nie znasz nikogo, poszukaj „najlepszych” sąsiednich firm w Twojej okolicy i skontaktuj się z nimi. Zbuduj rzeczywiste połączenie, a następnie dodaj je do swojej witryny, gdy będziesz tego pewien. Poinformuj ich również, że to zrobiłeś.
Co dokładnie powinieneś dodać do SAP na ich temat? Dodaj nazwę firmy, imię i nazwisko głównej osoby kontaktowej, adres, numer telefonu i stronę internetową. Ułatw użytkownikom kontakt z nimi.
Uzyskaj codzienny biuletyn, na którym polegają marketerzy wyszukiwania.
Ustal priorytety miast, dla których tworzysz strony obszaru usług
Załóżmy, że prowadzisz firmę z wieloma lokalizacjami, zwłaszcza działającą w wielu stanach. W takim przypadku prawdopodobnie istnieje wiele miast, dla których chcesz utworzyć strony obszaru usług, ale tylko ograniczona ilość czasu i zasobów.
Kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę przy określaniu miast, dla których należy pisać treści, to:
Sprawdź dane GBP
- Sprawdź raport wyszukiwanych haseł GBP Insights, aby zobaczyć, czy Twoja oferta jest wyszukiwana dla określonych słów kluczowych poza miastem, w którym fizycznie się znajdujesz.
- Jeśli otrzymujesz tego typu wyszukiwania, jest to dobry wskaźnik, że uzyskasz ruch organiczny dla SAP dla tego miasta.
Konkurencja w okolicy
- Jeśli w danym mieście jest mniej konkurentów, istnieje prawdopodobieństwo, że uda Ci się uzyskać tam pozycję przy mniejszym wysiłku niż w zatłoczonym mieście.
- Sprawdź w Google, jakie firmy są fizycznie zlokalizowane w tym obszarze, a następnie sprawdź organiczne SERP, aby zobaczyć, jakie strony obszaru usług są już w rankingu dla docelowych terminów.
Jak daleko klienci są skłonni dojechać
Kolejną rzeczą, o której należy pamiętać, jest wartość każdej sprzedaży. Jedna sprzedaż może oznaczać tysiące dolarów dla firm o wysokiej wartości sprzedaży, takich jak prawnicy zajmujący się obrażeniami ciała. Tak więc zainwestowanie czasu w utworzenie strony obszaru usług w obszarze o niskiej konkurencji może zaowocować tylko jedną sprawą, ale ta jedna sprawa może być warta mnóstwo.
Tak, strony obszaru usług konwertują
Czasami klienci zastanawiają się, czy strony obszaru usług przynoszą konwersje. Z mojego doświadczenia wynika, że im bardziej zlokalizowana jest strona, tym dalej na ścieżce konwersji znajdują się użytkownicy, którzy na nią trafiają.
Odpowiednie połączenie CRO może generować leady jak szalone. Jeszcze przed zmianą w lokalnych SERP, strony z obszarami usług były jednymi z najlepiej konwertujących stron w wielu witrynach moich lokalnych klientów biznesowych.
Obecnie trend ten się nasila i widzę, że strony obszaru usług przynoszą więcej konwersji w witrynie niż kiedykolwiek wcześniej. Zwłaszcza w przypadku firm z wieloma lokalizacjami, działających w wielu stanach, strony obszarów usług mogą zmienić zasady gry i zaoszczędzić trochę pieniędzy w dłuższej perspektywie, ponieważ nie będziesz zmuszony do ciągłego wyświetlania reklam w swoich obszarach usług.
Weźmy ten przykład, w którym konwersje w witrynie z ruchu organicznego wzrosły o 7% rok do roku, głównie dzięki stronom obszaru usług, pomimo spadku ruchu organicznego w całej witrynie.
Zwróć uwagę, że strona „24/7 emergency”, która jest ogólnokrajową stroną docelową, odnotowała spadek ruchu i konwersji rok do roku, podobnie jak większość ich ogólnych stron.
Więcej szczegółów: Lokalny sukces SEO: Jak śledzić rankingi, konwersje i połączenia?
Opinie wyrażone w tym artykule są opiniami autora gościnnego, a niekoniecznie Search Engine Land. Autorzy są wymienieni tutaj.