Instagram kontynuuje swój stopniowy proces łączenia swoich produktów wideo w jeden, ogłaszając, że filmy w Stories, które są poniżej 60 sekund długości, nie będą już dzielone na 15-sekundowe segmenty w aplikacji.
Jak widać w tym alertu w aplikacji, opublikowane przez eksperta mediów społecznych Matt Navarra, po aktualizacji aplikacji IG, otrzymasz powiadomienie informujące, że filmy w Stories nie będą już podzielone, dzięki czemu jest to bardziej płynne doświadczenie oglądania.
Instagram testował aktualizację z wybranymi użytkownikami w ciągu ostatniego roku, w ramach szerszego procesu integracji swoich opcji wideo, zgodnie z przesunięciem krótkich form wideo i ogólnymi trendami zaangażowania.
W październiku ubiegłego roku, Instagram wycofał swoją markę IGTV, jako że połączył IGTV i filmy z kanału w jeden format, podczas gdy w lipcu, Instagram ogłosił, że wszystkie przesłane filmy o długości poniżej 15 minut będą publikowane jako Reels, dalej wyrównując swoje różne formaty wideo.
Połączenie opcji wideo ma na celu uproszczenie aplikacji, podczas gdy będzie to również, idealnie, pomóc Instagram zmaksymalizować zaangażowanie użytkowników, dzięki czemu wszystkie jego treści wideo, we wszystkich formatach, dostępne w większej liczbie miejsc, gdzie użytkownicy są interakcji.
Poprzez przesunięcie treści wideo do bardziej wyrównanego formatu, to daje IG więcej inwentarza wideo wstawić do kanałów użytkownika, który jest coraz patrząc zrobić poprzez AI-definiowane zalecenia, jak to idzie TikTok liderem w podejmowaniu główny kanał bardziej koncentruje się na rozrywce, w przeciwieństwie do być ograniczone do tylko najnowsze posty z ludzi i profili, które śledzą.
Meta CEO Mark Zuckerberg niedawno zauważył, że nieco ponad 15% treści w Instagram feeds teraz pochodzi od osób, grup lub kont, które użytkownicy nie śledzą, z jego zaleceń AI przyczyniając się coraz bardziej do doświadczenia użytkownika. Zuckerberg zaznaczył, że spodziewa się, iż do końca przyszłego roku ta ilość wzrośnie ponad dwukrotnie.
Instagram pracuje w tym kierunku od jakiegoś czasu, z szefem Instagrama Adamem Mosseri zauważając jeszcze w styczniu, że:
„Patrzymy o tym, jak możemy – nie tylko z IGTV, ale w całym Instagramie – uprościć i skonsolidować pomysły, ponieważ w zeszłym roku umieściliśmy wiele nowych zakładów. Myślę, że w tym roku musimy wrócić do naszego skupienia na prostocie i rzemiośle.”
Połączenie swoich formatów wideo idealnie ułatwi więcej możliwości w tym zakresie, a jednocześnie sprawi, że użytkownicy znacznie łatwiej zrozumieją, gdzie znaleźć poszczególne rodzaje treści – lub coraz częściej nie będą musieli w ogóle ich szukać, ponieważ będą one podawane bezpośrednio do głównego kanału, niezależnie od tego, czy śledzisz twórcę, czy nie.
Co, oczywiście, jest procesem, że nie wszyscy użytkownicy są całkowicie zadowoleni z jeszcze, ale nadal, Meta pozostaje przekonany, że będą one wokół jak jego zalecenia algorytmy nadal rozwijać.
Instagram potwierdził nową ekspansję wideo Stories do TechCrunch, wyjaśniając, że:
„Zawsze pracujemy nad sposobami, aby imudowadniają doświadczenia związane ze Stories. Teraz będziesz mógł odtwarzać i tworzyć Stories w sposób ciągły przez maksymalnie 60 sekund, zamiast automatycznie przycinać je na 15-sekundowe klipy.”
To również ułatwi pomijanie tych dłuższych filmów, które nie są zainteresowane (jak będziesz musiał tylko pominąć raz, w przeciwieństwie do stukania przez każdą pojedynczą klatkę) – choć może to również mieć konsekwencje dla twórców, którzy skonstruowali umowy sponsorowane treści w oparciu o liczbę klatek, w przeciwieństwie do długości Story.
Jest to stosunkowo łatwa poprawka, w dłuższej perspektywie, z naciskiem na długość zamiast. Ale może dodać pewne komplikacje do procesu w najbliższej przyszłości, jak eko-system Stories rozwija się zgodnie z nowym procesem. Instagram mówi, że nowe, dłuższe wideo Stories są rolowane do wszystkich użytkowników.