Podłączona telewizja stała się kluczowym trendem w konsumpcji wideo, a YouTube donosi, że oglądanie CTV – tj. ludzie oglądający treści YouTube na swoich domowych telewizorach – jest obecnie najszybciej rosnącą powierzchnią treści.
A z tym wiąże się nowa możliwość dla reklamodawców, z możliwością prowadzenia kampanii reklamowych w stylu telewizyjnym za znacznie niższe koszty, a także z dużo bardziej szczegółowym targetowaniem, co może być niezwykle skuteczne w budowaniu świadomości i rozpoznawalności marki.
A teraz, YouTube chce zapewnić więcej opcji na tym froncie, z dodatkiem konkretnych publiczności „gwarancje” dla kampanii wideo, jak również ulepszone procesy zakupu CTV inwentarza.
Po pierwsze, na gwarancjach widowni. Korzystając z Nielsen Digital Ad Ratings (DAR) YouTube daje teraz reklamodawcom możliwość maksymalizacji zasięgu odbiorców na określonych rynkach docelowych, w oparciu o sprawdzone dane dotyczące zasięgu odbiorców, w celu maksymalizacji przekazu.
Jak wyjaśnia Google:
„Podczas konfigurowania gwarantowanej umowy można teraz wybrać konkretny wiek i płeć demograficzną, jak dorośli w wieku od 18 do 49 lat, i zapłacić tylko za wrażenia reklamowe, które docierają do grupy docelowej mierzonej przez Nielsen DAR. Ta funkcja działa dla wszystkich rodzajów kampanii wideo – w tym dla połączonych reklam telewizyjnych – i pochodzi bez dodatkowych kosztów dla reklamodawców.”
Opcja zasadniczo zapewnia większą kontrolę nad kampaniami, w zakresie dokładnego dotarcia do odbiorców. Nielsen’s DAR insights incorporate census-based data, advanced machine learning methodologies, and third-party datasets, to facilitate deduplicated insights to specific consumer segments, helping to ensure that you’re reaching exactly the right people with your ads.
To może być duża pomoc, zwłaszcza dla marek, które chcą zmierzyć rezonans swoich kampanii z konkretnych podgrup odbiorców.
YouTube chce również uprościć zakup mediów CTV, zapewniając więcej sposobów na zakup zasobów CTV.
„Aby ułatwić kupującym reklamy w telewizji kablowej prowadzenie bardziej skoordynowanych kampanii reklamowych, reklamy YouTube można teraz kupować w ramach zlecenia insertowego Display & Video 360, przeznaczonego do zakupu reklam telewizyjnych. Ten uproszczony przepływ pracy posiada parametry zaprojektowane specjalnie dla kampanii CTV, aby pomóc zminimalizować blokady techniczne, które zazwyczaj ograniczają zasięg na urządzeniach CTV. Dzięki temu, że YouTube stoi obok innych czołowych zasobów CTV, łatwiej jest również optymalizować pod kątem wspólnych celów lub kontrolować częstotliwość reklam w całym media mixie CTV.”
To może ułatwić włączenie zasobów YouTube CTV do szerszego media mixu, który jest bardziej skierowany do większych reklamodawców, ale może również zapewnić możliwości optymalizacji dla mniejszych marek też.
I znowu, z oglądalnością CTV na wzrost, warto zbadać swoje możliwości w tym zakresie, a także rozważyć, jak TV-aligned wiadomości może pomóc poprawić swój zasięg i rezonans.
Według eMarketera, konsumpcja CTV będzie stale rosła w ciągu najbliższych lat.
Tradycyjna telewizja traci na atrakcyjności, ponieważ konsumenci przyzwyczajają się do oglądania wszystkiego, co chcą i kiedy chcą, podczas gdy przejście na krótkie formy wideo nasiliło trend w kierunku bardziej kompaktowych treści wideo, nawet w domowym telewizorze.
I jak młodsze pokolenia dostać bardziej przyzwyczajeni do tych nowych trendów konsumpcyjnych, można oczekiwać, że to stać się bardziej osadzone działania, dlatego trendy CTV powinny być zdecydowanie na radarze dla mediów lokowania.