Podczas gdy sprzedaż NFT nadal spada, a zainteresowanie pierwszą falą cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich wydaje się słabnąć, Meta rozszerza swoje wsparcie dla cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich, udostępniając opcję wyświetlania NFT na Instagramie w ponad 100 krajach, co oznacza, że zdecydowana większość użytkowników IG będzie teraz miała możliwość wyświetlania swoich własnych dzieł w aplikacji.
CEO Mety – Mark Zuckerberg – zamieścił swoją własną podpisaną kartę baseballową, która wkrótce stanie się NFT, aby ogłosić ekspansję.
Pierwotnie uruchomiona dla wybranych twórców w USA jeszcze w maju, opcja wyświetlania NFT w Instagramie umożliwia użytkownikom prezentowanie swoich NFT w ramach głównego kanału IG, w Stories lub w wiadomościach bezpośrednich.
Jak widać na tym przykładzie, NFT na Instagramie będą pokazywane z tagiem „digital collectibles”, który po dotknięciu wyświetli informacje o twórcy dzieła i własności tego cyfrowego przedmiotu.
Na kontach uczestniczących w programie pojawi się również nowa zakładka NFT, w której zaznaczony zostanie sześciokąt wskazujący na zweryfikowane NFT.
Proces NFT Instagrama obsługuje szereg połączeń z najlepszymi narzędziami do płatności kryptowalutowych, w tym Coinbase, Dapper, Ethereum, Polygon i Flow. Właściciele NFT są również w stanie połączyć swoje konta Rainbow, Trust Wallet i MetaMask w celu weryfikacji własności NFT.
Ekspansja może spowodować, że NFT staną się większą częścią ekosystemu Instagrama, co z jednej strony wydaje się trochę nie w porę – ponieważ, jak zauważono, sprzedaż NFT odnotowuje obecnie znaczny spadek. Ale z drugiej strony, integracja zapewni kolejny sposób na wspieranie artystów, z Metą szczególnie podkreślającą korzyści dla twórców z niedoreprezentowanych społeczności, aby zmonetyzować swoją pracę.
Jeśli ludzie nadal będą je kupować. Według ostatniego raportu CoinTelegraph, sprzedaż NFT spadła w czerwcu do najniższych poziomów w roku, sprowadzając je zasadniczo do poziomów sprzed cyklu hype’u NFT.
Oczywiście, szersze pogorszenie koniunktury na rynku kryptowalut również odegra w tym dużą rolę, ale ogólny konsensus jest taki, że powietrze wychodzi z rynku NFT, ponieważ kupujący nadal tracą pieniądze – albo na oszustwa, albo na zmiany rynkowe – a postrzegana wartość projektów NFT staje się coraz mniej jasna.
Ale mimo to, jest to prawdopodobnie dopiero pierwsza fala cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich.
Wielu ludzi z Web3 lubi mówić o tym, jak bardzo „wcześnie” podeszli do tych trendów, jak gdyby to była dobra rzecz, ale faktem jest, że ci pierwsi stracą na tym wielokrotnie, ponieważ te wczesne projekty będą w dużej mierze bezwartościowe na dłuższą metę, podczas gdy NFT, jako oferta, będą się zmieniać i przekształcać w nowe obszary, które mogą utrzymać ich wartość.
Tylko nie jako drogie kreskówki, które wyglądają jak skradzione ze ścian korytarza szkoły podstawowej.
W dłuższej perspektywie NFT umożliwią handel cyfrowymi przedmiotami w metawersum, takimi jak ubrania dla awatara czy przedmioty w świecie gry. Tego typu rynki już teraz generują miliony w światach gier, takich jak Fortnite czy Roblox, a Meta uważa, że NFT są pierwszym krokiem do ułatwienia tego samego na szerszą skalę.
Jak twierdzi Meta:
„Badamy szeroki zakres technologii web3, ponieważ wierzymy, że rozszerzą one dostęp, zmniejszą koszty i przyspieszą innowacje, wzmacniając pozycję ludzi i twórców na całym świecie. Jesteśmy podekscytowani dalszym słuchaniem opinii twórców i kolekcjonerów, gdy będziemy kontynuować budowanie w tej przestrzeni.”
Niezależnie od tego, czy kryptowaluta pozostaje centralnym kołkiem w tym, czy powraca do waluty fiat, istnieje potencjał, aby ramy NFT ułatwiły ten rodzaj handlu międzyplatformowego. Ale jeszcze nie teraz.
Tak więc, tak, obecni ludzie Web3 są wcześnie. Ale to może nie być flex, że myślą. Na innym froncie, Meta zauważa również, że pracuje nad zmniejszeniem wpływu emisji związanych z wyświetlaniem cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich poprzez zakup energii odnawialnej
Istnieją różne ruchome części tutaj, ale szerszy pogląd jest taki, że nie chodzi o wyświetlanie zdjęć małp w ramach Instagrama jako końca, ale jest to bardziej kamień milowy, aby umożliwić Meta zintegrować handel dobrami cyfrowymi w swoich narzędziach, w sposób, który dostosowuje się do bieżących trendów użytkowania i nie czuje się tak inwazyjny, jak, powiedzmy, Meta budująca własną kryptowalutę.
To wzbudziłoby więcej pytań i otworzyło drzwi do zwiększenia regulacji. Ale poprzez integrację podobnych narzędzi i dostosowanie się do popularnych trendów, może to być bardziej organiczny sposób na połączenie cyfrowych przedmiotów i płatności, bez podnoszenia tak wielu brwi w procesie.