W związku z szybko zbliżającymi się amerykańskimi wyborami pośrednimi, Pinterest przedstawił swoje najnowsze działania mające na celu zwalczanie dezinformacji politycznej za pośrednictwem pinów.
Co może wydawać się mniejszym problemem. Styl wizualny Pinteresta i jego pinów prawdopodobnie nie wywołuje od razu myśli o potencjalnej manipulacji politycznej. Ale jak wszystkie platformy, Pinterest był celem skoordynowanej manipulacji w przeszłości, i jako taki, ważne jest, że on również podejmuje kroki w celu rozwiązania problemu rozprzestrzeniania się, gdzie może.
Pinterest, warto również zauważyć, ma 433 miliony aktywnych użytkowników, ogromną publiczność, która bez wątpienia przyciągnie tych, którzy chcą wpłynąć na opinię polityczną, jeśli mogą.
Po pierwsze, Pinterest wprowadza nowy komunikat ostrzegawczy dla terminów zapytań, które mogą być związane z wyborami lub głosowaniem. Pinterest pokaże wyskakujący powiadamiacz na powiązane wyszukiwania, który skieruje użytkowników do Vote.org, aby uzyskać więcej informacji.
Tego typu podpowiedzi są tylko małymi krokami w szerszym schemacie, ale nawet minimalne szturchnięcia, takie jak to, mogą być skuteczne w kierowaniu użytkowników do bardziej renomowanych, oficjalnych źródeł.
Pinterest twierdzi, że współpracuje również z grupą analityczną Graphika w celu wykrycia i usunięcia potencjalnie wprowadzających w błąd treści politycznych, podczas gdy pracuje również nad egzekwowaniem wytycznych społecznościowych dotyczących fałszywych lub wprowadzających w błąd treści, „które utrudniają uczciwość wyborów lub udział jednostki lub grupy w życiu obywatelskim”. Obejmuje to informacje dotyczące rejestracji do głosowania, głosowania lub bycia policzonym w spisie ludności.
Pinterest ponownie stwierdza również, że nie akceptuje reklam kampanii politycznych na Pinterest.
„Dodatkowo, w sezonach wyborczych, nie będziemy monetyzować treści związanych z wyborami. Oznacza to, że przez miesiące otaczające midterms nie będziemy pokazywać żadnych reklam, gdy użytkownik wyszukuje powszechne hasła związane z wyborami, takie jak nazwy kandydatów, „głosować” i „kampanie wyborcze”.”
Pinterest był jedną z pierwszych platform społecznościowych, które zakazały reklam politycznych, zajmując oficjalne stanowisko w sprawie takich w 2018 roku, po kontrowersjach związanych z wyborami prezydenckimi w USA w 2016 roku. Od tego czasu Pinterest rozszerzył to, aby uwzględnić reklamy dotyczące kwestii wyborczych, podczas gdy na początku tego roku zakazał również wszystkich treści negujących zmiany klimatu.
Co, prawdopodobnie, jest łatwiejsze do zrobienia dla platformy takiej jak Pinterest, w przeciwieństwie do Twittera lub Facebooka, które zarówno skupiają się na bardziej szerokiej dyskusji wokół tematów trendów. Ale nawet tak, warto zauważyć wysiłki Pinterest na tym froncie, które są kolejną częścią szerszego nacisku na zwalczanie dezinformacji w sieciach społecznych.