W wiadomościach, które prawdopodobnie nie będą miały większego znaczenia dla większości ludzi, Meta ogłosiła, że zamyka swoją funkcję „Neighborhoods”, podobną do Nextdoor, którą testowała w USA i Kanadzie przez ostatni rok.
Zainspirowana rosnącym zainteresowaniem lokalnym zaangażowaniem społecznym, które zostało spotęgowane przez blokady COVID na całym świecie, Meta dostrzegła okazję, by pokonać innego potencjalnego konkurenta, uruchamiając Neighborhoods w Kanadzie w maju zeszłego roku.
W tym czasie Nextdoor był na fali, notując 80% wzrost liczby użytkowników w wyniku pandemii. Gdy ludzie szukali lokalnego wsparcia i nowych sposobów na nawiązanie kontaktu z sąsiadami, Nextdoor odnalazł nowe życie – co skłoniło Metę do zwrócenia na niego większej uwagi i sprawienia, by pracował nieco ciężej na swój rozwój.
Co ma sens. Grupy na Facebooku są już kluczowym łącznikiem dla wielu ludzi, z ponad 1,8 miliarda miesięcznych użytkowników, a ponad 38% członków grup na Facebooku również szuka kontaktu z ludźmi w swojej okolicy poprzez grupy.
Logika wszystko pasuje, a z Nextdoor zbierając pary, Meta wyglądał jakby miał „położyć go do snu”, lub przynajmniej zmniejszyć jego impet poprzez replikowanie jego funkcji.
Replikacja tego typu nie zawsze ma na celu „wygranie”, jako takie, i zatrzymanie postępu aplikacji całkowicie. Ale przez rozcieńczanie różnicowania aplikacji, że następnie daje ludziom mniej powodów do pobrania go w pierwszej kolejności, i rozpocząć budowę nowych sieci.
Jeśli już połączył się z wszystkich swoich przyjaciół i sąsiadów na Facebooku, dlaczego zacząć wszystko od nowa gdzieś indziej? Można zastosować tę samą logikę do Stories, Reels, BeReal, TikTok – w zasadzie każda inna aplikacja społecznościowa rosnąca w ciągu ostatniej dekady.
Ale potem, gdy zniesiono ograniczenia COVID, ludzie i tak przestali się tak bardzo przejmować swoimi sąsiadami.
Jak widać na tym wykresie, pobrania Nextdoor gwałtownie wzrosły zarówno w 2019 roku, po ekspansji międzynarodowej, jak i w 2020 roku, z tyłu ograniczeń COVID. Od tego czasu stracił wiele z tego impetu, pomimo utrzymania stałego poziomu bazowego, zgodnie z szerszą dostępnością.
Jako takie, to nie jest zaskoczeniem, aby zobaczyć Meta sunset jego Nextdoor alternatywę, która również zauważa jest ze względu na jego wstępnych testów wskazujących, że Facebook Groups są lepszą opcją dla takich i tak.
W tej chwili, Neighborhoods jest dostępny tylko w USA i Kanadzie, podczas gdy poziomy użytkowania nie są podobno bardzo wysokie, więc znowu, wpływ będzie minimalny.
Warto również zauważyć, że może to być również ofiara szerszego cięcia kosztów i racjonalizacji Meta, jak stara się pompować więcej pieniędzy do rozwoju metaverse.
Wszystkie te projekty VR są kosztowne, a jeśli Meta chce zmaksymalizować adopcję, musi nie tylko stworzyć wspaniałe doświadczenia VR, ale także uczynić je na tyle tanimi, że miliardy ludzi będą w stanie je kupić.
W związku z tym można się spodziewać, że więcej eksperymentów Mety pójdzie w odstawkę, w świetle jej większych celów na Horyzoncie. Neighborhoods zostaną wyłączone od 1 października.