Na początku tego tygodnia, w ramach szerszej zapowiedzi rozszerzenia opcji monetyzacji dla twórców krótkich form wideo, YouTube poinformował, że oprócz nowego programu ad revenue share (który będzie przydzielał środki na reklamę do najlepiej zarabiających klipów Shorts), twórcy Shorts będą mogli wkrótce wykorzystać Super Thanks, funkcję darowizn dla twórców, która umożliwia fanom zakup wyróżnionych komentarzy w strumieniu.
Teraz YouTube ogłosił kolejny etap tej ekspansji i przedstawił przykłady, jak Super Thanks w Shorts będzie działać.
Jak widać w tej sekwencji, widzowie będą mogli teraz kupić wiadomości Super Thanks w klipach Shorts, które zostały opublikowane przez twórców, którzy mają już włączone Super Thanks.
Super Podziękowania są dostępne na wybranych rynkach dla twórców, którzy należą do Programu Partnerskiego YouTube. Aby zakwalifikować się do YPP, twórcy muszą wygenerować ponad 4 tys. godzin publicznych oglądań w ciągu ostatnich 12 miesięcy i mieć ponad 1 tys. subskrybentów w aplikacji.
Jeśli spełniasz te progi i jesteś w regionie, w którym Super Thanks jest aktywne, teraz będziesz mógł również przyjmować darowizny Super Thanks poprzez Shorty, które dodatkowo wyświetlą wyróżnioną wiadomość w ramach strumienia czatu.
Ale nie będzie to jeszcze dostępne dla wszystkich widzów.
Jak podaje YouTube:
„Jesteśmy podekscytowani, aby ogłosić, że uruchamiamy betę, która rozszerzy dostępność Super Thanks na treści Shorts dla podzbioru twórców, którzy już mają włączone Super Thanks. Równolegle, przez kilka tygodni prowadzimy eksperyment z widzami, który pozwoli na zakup Super Podziękowań w Shorts tylko wybranej grupie widzów. Planujemy wprowadzić to do większej liczby twórców w ciągu najbliższych miesięcy.”
Tak więc wciąż jest we wczesnych testach, ale ostatecznie Super Thanks zapewni kolejną ścieżkę monetyzacji dla twórców krótkich form wideo w aplikacji, co YouTube będzie miał nadzieję, że pomoże dać mu przewagę nad TikTok, który nie ma ustalonego procesu monetyzacji dla twórców po prostu jeszcze.
Chociaż TikTok ma podobną funkcję darowizny dostępne dla swoich najlepszych twórców, z tych, którzy mają ponad 100.000 zwolenników w aplikacji kwalifikuje się do otrzymania widza „Gifts”, które mogą być wymienione na pieniądze, zapewniając bezpośrednie wsparcie aleja dla fanów.
To znacznie wyższy próg kwalifikacji niż YPP YouTube, choć można się spodziewać, że każda aplikacja będzie teraz pracować, aby obniżyć swoje progi monetyzacji, gdziekolwiek mogą, aby umożliwić więcej twórców do korzystania z takich możliwości w swoich aplikacjach.
Co jest kolejnym wielkim polem bitwy dla ekonomii twórców, w zdobywaniu największych talentów i ich fanów, aby ostatecznie poprowadzić drogę w przestrzeni.
YouTube ma pod tym względem znacznie silniejszą pozycję, wypłacając twórcom ponad 50 miliardów dolarów w ciągu ostatnich trzech lat, ale TikTok jest platformą chwili, a jeśli może wykorzystać ten entuzjazm i osłodzić swoją ofertę dla najlepszych gwiazd, może być w stanie ustanowić silniejsze podstawy i ugruntować swoje miejsce w ekosferze platformy wideo.
Ale jeśli YouTube może zapewnić więcej potencjału przychodów, to może skończyć się krzywdzące TikTok perspektyw długoterminowych. W tej chwili wydaje się, że większość twórców jest zadowolona z używania TikTok i Reels jako kanałów dodatkowych, nawet jeśli YouTube jest ich głównym celem. To może być kolejne duże wyzwanie – jeśli twórcy mogą zmaksymalizować swoje zarobki poprzez cross-posting, to zrobią to, co może oznaczać, że platformy muszą podpisać gwiazdy na wyłączność zamiast tego.
Takie podejście nie zawsze się sprawdzało i ciekawie będzie zobaczyć, co będzie dalej, jak platformy będą zwiększać swoją ofertę dla popularnych talentów.
Ale teraz, YouTube robi wszystkie właściwe ruchy, które będą wywierać presję na innych aplikacji do naśladowania.