Twitter uruchomił nowy program, który pozwoli sportowców studenckich do generowania dochodów z powtórek ich highlights w ramach tweetów, z reklamami wstawionymi do swoich klipów opublikowanych następnie pchanie bezpośredniego dochodu do sportowców, w ramach nowej umowy z PAC-12 Football.
Jak wyjaśnia Twitter:
„Po raz pierwszy w historii, Twitter i Opendorse zapewni teraz ścieżkę dla studentów-atletów, aby zarobić odszkodowanie NIL poprzez udostępnianie spersonalizowanych highlightów z gry, włączonych przez Tempus Ex, na Twitterze za pośrednictwem ich własnego uchwytu. Przez cały sezon piłkarski 2022-23 gracze PAC-12 Football będą publikować spersonalizowane klipy po meczach. Po opublikowaniu, reklama pre-roll zabezpieczona przez Twitter Amplify zostanie uruchomiona na filmie, a student-sportowiec otrzyma wynagrodzenie, co oznacza, że po raz pierwszy studenci-sportowcy mogą w ten sposób zarabiać na swoich własnych highlightach z gry.”
Proces ten jest jedną z pierwszych inicjatyw związanych z mediami społecznościowymi, która wykorzystuje nowe przepisy NCAA, które pozwalają sportowcom uczelnianym na generowanie dochodów z ich wizerunku i oczekuje się, że przyniesie miliony dolarów dla tych młodych gwiazd każdego roku.
Umowa jest również ułatwiona dla zawodników PAC-12, ponieważ PAC-12 Networks posiada prawa licencyjne do materiałów filmowych z meczów konferencji, nawet jeśli najpierw zostaną one wyemitowane w innej sieci, takiej jak Fox czy ESPN.
To pozwala na ten nowy rodzaj bezpośredniego zarabiania dla sportowców studenckich, co zapewni również szereg nowych opcji umieszczania reklam dla marek, które mogą teraz dotrzeć do fanów sportu uczelnianego w zupełnie nowy sposób.
Jest to ciekawa inicjatywa – i to będzie równie interesujące, aby zobaczyć, jak wiele dochodów gracze są w stanie zarobić z tego typu dodatkowego procesu, a jakie rodzaje wyników mogą prowadzić dla marek.
Mamy na myśli, PAC-12 Football ma miliony fanów, i ogromny zasięg, i nie byłoby zaskakujące, aby zobaczyć te pasemka generują znaczną odpowiedź przez tweet, z każdej gry przynosi w kilka dodatkowych centów dla graczy.
Chociaż może to również zachęcić więcej sztuk highlightów. Co może nie jest złą rzeczą, ale post touchdown tańce mogą wziąć na życie z ich własnych, z graczy nawet crowd-sourcing ich następny występ do maksymalizacji ruchu wirusowego. Wydaje się, że w tym aspekcie jest to mniej istotne, ale ciekawie będzie zobaczyć, jak to wygląda w praktyce.