Google ogłosiło kilka kluczowych aktualizacji swoich algorytmów wyszukiwania, które będą miały na celu podkreślenie bardziej wartościowych wyników, stworzonych dla ludzi, w przeciwieństwie do stron internetowych, które zostały zaprojektowane wyłącznie z myślą o rankingu SERP.
Głównym celem Google w tych nowych aktualizacjach są niskiej jakości witryny agregatorów, które mają na celu dopasowanie się do popularnych terminów wyszukiwania, aby zasysać więcej ruchu w wyszukiwarce.
Teraz Google mówi, że będzie kładło większy nacisk na jakość i głębokość treści, co może wywołać zmianę w szerszym podejściu do SEO.
Jak wyjaśnia Google:
„W przyszłym tygodniu uruchomimy „aktualizację pomocnych treści”, aby zająć się treściami, które wydają się być stworzone głównie w celu uzyskania dobrego rankingu w wyszukiwarkach, a nie w celu pomocy lub informowania ludzi. Ta aktualizacja rankingu pomoże upewnić się, że nieoryginalne, niskiej jakości treści nie zajmują wysokich pozycji w wyszukiwarce, a nasze testy wykazały, że szczególnie poprawi ona wyniki związane z edukacją online, a także sztuką i rozrywką, zakupami i treściami związanymi z technologią.”
Aktualizacja, jak mówi Google, jest skierowana do stron o niskiej jakości, które zostały skonstruowane wyłącznie po to, aby oszukać algorytm, poprzez włączenie konkretnych dopasowań słów kluczowych i notatek z danymi, które są zgodne z kluczowymi trendami wyszukiwania Google.
Innymi słowy, jeśli tworzysz płytkie treści oparte wyłącznie na dopasowaniu słów kluczowych, aby uplasować się w wyszukiwarce, możesz wkrótce zobaczyć spadek w swoich rankingach SERP.
„Na przykład, jeśli szukasz informacji o nowym filmie, mogłeś wcześniej zobaczyć artykuły, które agregowały recenzje z innych stron bez dodawania perspektyw poza tym, co jest dostępne gdzie indziej. To nie jest zbyt pomocne, jeśli spodziewasz się przeczytać coś nowego. Dzięki tej aktualizacji zobaczysz więcej wyników z unikalnymi, autentycznymi informacjami, więc masz większe szanse na przeczytanie czegoś, czego jeszcze nie widziałeś.”
Jak zawsze, Google chce zapewnić, że użytkownicy otrzymują najbardziej istotne, pomocne wyniki, które zazwyczaj nie są dostarczane przez strony agregatorów lub te skonstruowane wyłącznie z myślą o rankingach Search. To może zmniejszyć wartość wspólnych taktyk SEO, takich jak używanie dokładnych terminów wyszukiwania w nagłówkach, i keyword stuffing (który jest już złą praktyką).
Zmiana nie powinna mieć wpływu na strony, które rzeczywiście tworzą pomocne, dogłębne treści na dany temat. W gruncie rzeczy chodzi o to, że powinieneś tworzyć treści z myślą o swoich odbiorcach, a wyszukiwanie jest tylko dodatkiem do tego procesu.
Chociaż trudno jest podać konkretne wskazówki, ponieważ nie wiemy, jaki będzie pełny wpływ na ten etap. Ponownie, to nie powinno mieć wpływu na większość stron, które nie są przeznaczone do gry Google systemów, ale może być warto mieć oko na danych Analytics w najbliższych miesiącach.
Google ogłosiło również nową aktualizację swojego procesu rankingowego recenzji, zaprojektowaną tak, aby wyeksponować jakościowe, pomocne recenzje w wynikach wyszukiwania.
„W zeszłym roku rozpoczęliśmy serię aktualizacji, aby pokazać w wynikach wyszukiwania więcej pomocnych, dogłębnych recenzji opartych na wiedzy z pierwszej ręki. Kontynuujemy udoskonalanie tych systemów, a w najbliższych tygodniach wprowadzimy kolejną aktualizację, aby jeszcze łatwiej było znaleźć wysokiej jakości, oryginalne recenzje. Będziemy kontynuować tę pracę, aby upewnić się, że użytkownik znajdzie najbardziej przydatne informacje, gdy bada zakup w sieci.”
Podobnie jak w przypadku aktualizacji pomocnych treści, skupienie Google na recenzjach ma na celu podkreślenie większej liczby recenzji produktów, które dzielą się dogłębnymi badaniami, „zamiast cienkich treści, które po prostu podsumowują garść produktów”.
Więc jeśli chcesz włączyć recenzje produktów i UGC do swojej witryny, będziesz chciał spróbować zawrzeć bardziej dogłębne informacje, w przeciwieństwie do szybkich cytatów i one-linerów.
Ponownie, głównym celem dla Google jest utrzymanie wysokiej jakości, informacyjnych wyników wyszukiwania, które odpowiadają na pytania, które wyszukiwacze mają, gdy przychodzą do swoich aplikacji. Im lepiej potrafisz to zrobić, w szczegółach, tym lepsza powinna być teoretycznie Twoja wydajność wyszukiwania.
Nie zawsze było to takie proste, ale te aktualizacje podkreślają koncentrację Google na dostarczaniu bardziej dogłębnych odpowiedzi i oryginalnych treści, w przeciwieństwie do streszczonych, zagregowanych odpowiedzi.