Pracując nad złagodzeniem skutków aktualizacji ATT firmy Apple, która zmniejszyła możliwości śledzenia danych, co doprowadziło do znacznego spadku skuteczności i zainteresowania reklamami, Meta ogłosiła dziś nowy zestaw segmentów odbiorców docelowych B2B, który zapewni marketerom B2B inny sposób dotarcia do kluczowych decydentów w aplikacjach.
Jak można zobaczyć w tym zestawieniu, nowe segmenty odbiorców B2B pozwolą reklamodawcom na dotarcie do konkretnych grup, na podstawie ich wymienionych stanowisk i/lub aktywności w aplikacjach,
Jak wyjaśnia Meta:
„Z misją, aby dać ludziom siłę do budowania społeczności, Meta jest wyjątkowo pozycjonowana, aby wspierać marketerów B2B w dzisiejszym świecie, szukających sensownych połączeń między ludźmi i firmami. Z ponad 200M firm i 2,9 miliarda ludzi korzystających z naszych aplikacji dziennie, Meta jest miejscem docelowym dla marketerów B2B, którzy chcą napędzać zaangażowanie między firmami i nawiązać więź ze swoimi klientami.”
Te szersze grupy odbiorców, w przeciwieństwie do regularnego spersonalizowanego targetowania Meta, pozwolą Meta wykorzystać wgląd w dane, które może niezawodnie utrzymać, pomimo aktualizacji Apple, aby pomóc marketerom dotrzeć do właściwych osób i uzyskać ich reklamy przed kluczowymi decydentami w swoich aplikacjach.
Oczywiście, LinkedIn jest ogólnie uważany za króla marketingu B2B, i byłby kluczowy nacisk na więcej marek B2B. Ale porównywalny zasięg Facebook nadal okaże się silnym wabikiem dla wielu, z tych nowych segmentów pomaga dopracować ostrość, bez konieczności ręcznego wprowadzania równoważnych szczegółów.
Tak więc, naprawdę jest to środek zaradczy na utratę wglądu w dane, ubrany jako nowa korzyść dla marek B2B.
I to może być ogromnie korzystne. Przynajmniej te nowe podzbiory odbiorców są prawdopodobnie warte eksperymentu, aby sprawdzić, czy twoje kampanie B2B widzą dobre wyniki oparte na tym nowym procesie kierowania.