Hej, wiesz jak twój Instagram feed ciągle jest zakłócany przez posty od osób i profili, których nie śledzisz i w dużej mierze nie obchodzi cię to?
Cóż, to ma się stać jeszcze gorzej. Według nowego odkrycia eksperta social media Matt Navarra, Instagram testuje teraz nową opcję „Repost”, która umożliwiłaby użytkownikom wzmocnienie każdego postu poprzez ponowne udostępnienie go swoim zwolennikom w aplikacji.
Jak widać tutaj, wkrótce użytkownicy będą mogli zobaczyć wyświetlacz wszystkich postów, które dany użytkownik ponownie opublikował.
Instagram potwierdził test dla TechCrunch, przekazując następujące oświadczenie:
„Badamy możliwość ponownego udostępniania postów w Feed – podobnie jak można udostępniać w Stories – aby ludzie mogli dzielić się tym, co z nimi rezonuje, i aby oryginalni twórcy zostali uznani za swoją pracę. Planujemy przetestować to wkrótce z niewielką liczbą osób”.
Mam na myśli to, że ludzie do tej pory byli dość zdenerwowani Instagramem taranującym coraz więcej algorytmicznie polecanych postów do ich domowych feedów. Ciągłe zakłócanie treści z profili, których nie wybrałeś, aby zobaczyć, utrudnia faktyczne przeglądanie treści z profili, które śledzisz – co jest tak dziwnym podejściem ze strony IG, biorąc pod uwagę, że sama platforma wcześniej starała się uzasadnić potrzebę algorytmu paszy, ponieważ:
„Do 2016 roku ludziom brakowało 70% wszystkich postów w Feedzie, w tym prawie połowy postów od ich bliskich połączeń”.
Tak więc, Instagram wprowadził algorytm, aby zapewnić użytkownikom zobaczenie większej ilości treści, które najbardziej ich interesują, ponieważ brakowało im ich dużo.
Ale teraz zdecydował się dodać jeszcze więcej treści do tej mieszanki – więc, naprawdę, nie ma prawie żadnego sensu śledzić żadnych profili w ogóle w tym scenariuszu. Po prostu pozwól IG pokazać ci rzeczy i mieć nadzieję na najlepsze.
Podejrzewam, że po części, to jest to, co Instagram idzie na, po TikTok prowadzić i pracy, aby podkreślić najbardziej istotne, najbardziej angażujących postów z całej swojej aplikacji do każdego użytkownika, tak, że może po prostu zachować karmienia cię najbardziej trendy, lepki treści, od wszystkich użytkowników, w nadziei, że będzie trzymać cię przyklejony do swojego kanału.
Ale to nie będzie działać.
Zasadnicza różnica polega na tym, że struktura Instagrama została zbudowana na ludziach kurujących swoje własne doświadczenia i nawiązujących połączenie poprzez bezpośrednie sygnały – poprzez wyraźne powiedzenie Instagramowi „Chcę oglądać treści z tego profilu”, kiedy stukają w ten przycisk „Follow”.
TikTok otwiera się na kanał „Dla Ciebie” – od początku, to jest wyrównane wokół algorytmicznie podejście, które nigdy nie opiera się na tym, kto zdecyduje się śledzić, jako takie.
Może się wydawać, że nie jest to ogromna różnica, ale jest w kontekście oczekiwań użytkowników. Instagram spędził lata mówi użytkownikom budować swoje sieci, do interakcji z tych profili, które chcesz zobaczyć więcej, to starał się pracować z użytkownikami w partnerstwie, aby pomóc craft własnych, unikalnych doświadczeń.
Teraz jest to dość mocno ignorując te wkłady, a re-posting jest kolejnym wyraźnym krokiem w kierunku demontażu IG, który znasz, na rzecz takiego, który zdaniem Instagrama będzie dla Ciebie lepszym doświadczeniem.
’Nie wiesz, czego naprawdę chcesz, ale my wiemy’.
Tyle, że nie.
Podczas gdy TikTok – który, ponownie, został zbudowany od podstaw wokół zupełnie innego założenia – jest bardzo, bardzo dobry w pokazywaniu ci coraz więcej filmów związanych z twoimi zainteresowaniami, opartych wyłącznie na twoich nawykach oglądania, Instagram po prostu nie jest w tej samej lidze.
Instagram szef Adam Mosseri przyznał się do tego, i obiecał poprawić swoje systemy rekomendacji w tym zakresie. Ale nawet jeśli może poprawić, czy to naprawdę to, czego ludzie chcą? Czy użytkownicy Instagrama chcą, aby IG zasadniczo porzucił swoje ustalone procesy, a ich wejścia / sieci / połączenia, aby zalać ich kanał z przypadkowymi, stycznie powiązanymi postami i klipami?
Jako kontrargument, Mosseri mówi też, że większość osobistych udostępnień i tak przeszła na DMy i Stories. Więc przestań sooking o swoim cennym głównym feedzie – jeśli chcesz zobaczyć posty od ludzi, których wybierasz, idź porozmawiać z nimi osobiście, zamiast oczekiwać, że zobaczysz to w swoim feedzie, gdzie zawsze masz.
Nie wiem, wydaje się, że jest to mylące podejście ze strony platformy, a także takie, które ma powiew desperacji. Można by założyć, biorąc pod uwagę te znaczące zmiany, że IG zaangażowanie nie idzie w górę, a fakt, że próbuje repostów – funkcja, że jest długo utrzymywane nie byłoby korzystne dla aplikacji – jest kolejnym dowodem na to, że szuka do niczego, aby odwrócić ten trend.
Rzeczywiście, współzałożyciel Instagrama Kevin Systrom miał to do powiedzenia o re-postach z powrotem w 2018 roku:
„Dużo debatujemy nad rzeczą re-share . Ale naprawdę ta decyzja dotyczy utrzymania twojego kanału skupionego na ludziach, których znasz, a nie ludzi, których znasz, znajdując inne rzeczy dla ciebie do zobaczenia. I myślę, że jest to bardziej świadectwo naszego skupienia na autentyczności”.
Mogę sobie tylko wyobrazić, co Systrom myśli o obecnej iteracji swojej aplikacji i gdzie ona zmierza. I choć pod kierownictwem Meta, Instagram urósł do rangi aplikacji z miliardem użytkowników, to zastanawiam się, czy byłby w stanie osiągnąć to w jakikolwiek sposób. Może nie tak szybko, ale może, trzymając się swojego pierwotnego założenia i etosu, mógł nadal utrzymać stałą trajektorię wzrostu, bez potrzeby zatrzaskiwania się na każdym gimmick i trend.
Chodzi mi o to, że wzrost BeReal pokazuje, że istnieje prawdziwe pragnienie bardziej autentycznego połączenia i zaangażowania społeczności, poza ciągłym highlight reels wirusowych klipów.
Instagram był kiedyś domem tego, ale coraz częściej nie wiem już nawet, czym jest.
Zgaduję, że Meta nie albo, jak jego ostrość nadal morph w linii z następnym błyszczącym obiektem.